Dieta 17-dniowa | Dieta Siedemnastodniowa | Dieta dr. Moreno

dieta 17-dniowaDieta 17-dniowa doktora Mike’a Moreno to nowy plan dietetyczny, który ma za zadanie pomóc zrzucić zbędne kilogramy. Głównym źródłem informacji o diecie może być wydana niedawno w Polsce przez wydawnictwo Publicat książka “Dieta 17-dniowa” Mike Moreno. Już teraz możecie dowiedzieć się na czym polega ta dieta i czy warto zainteresować się nią dogłębniej.

Dieta 17-dniowa

To czym charakteryzuje się dieta siedemnastodniowa Moreno to skupienie się na tym, by zwalczyć ewentualne zniechęcenie i brak determinacji w odchudzaniu. Jeśli wiesz, że te elementy głównie zawodzą przy Twojej diecie – to autor podaje rozwiązanie (i zobacz także porady na zwiększenie motywacji w naszym serwisie -> link).

Dieta ta polega na trzech głównych etapach i etapie końcowym (chroniącym przed efektem jo-jo). Wbrew pozorom – ta dieta nie trwa 17 dni, lecz każdy z jej cykli trwa taki okres czasu. Według autora nie jest to chwyt marketingowy, a obserwacja tego, że okres 17 dni to mniej więcej tyle, by nie dać się znudzić prowadzonemu reżimu żywieniowemu. Wejście w kolejny cykl nie pozwala wpaść w zniechęcenie. Oto kolejne cykle:

Cykle diety 17-dniowej

  1. Przyśpieszenie – tutaj na samym początku wytracamy najwięcej wagi, faza zawiera odpowiedni jadłospis oraz ćwiczenia. W tym okresie powinniśmy móc spalić około 5 kilogramów.
  2. Aktywacja – okres naprzemiennego stosowania potraw niskokalorycznych i bogatych w kalorie (jeden dzień niskokaloryczna, jeden bogata – i tak na przemian)
  3. Osiągnięcie – zaczynamy ustalać dobre nawyki żywieniowe, dieta zaczyna być coraz bogatsza, należy więcej ćwiczyć.
  4. Dotarcie do celu – okres ten trwa bezterminowo. Zakłada, żeby utrzymać docelową wagę ciała, w dni powszechnie jeść według odpowiednich wskazówek żywieniowych, w weekendy pozwalając sobie na mniej zdrowe jedzenie

Dieta siedemnastodniowa – jadłospis

Istnieje kilka zasad żywieniowych, których należy przestrzegać w diecie 17-dniowej. Mike Moreno podkreśla przede wszystkim, by stawiać na naturalne składniki. Czym produkty są zdrowsze (a więc bez domieszek, bez żywności przetworzonej) – tym lepiej. Należy unikać słodyczy (zobacz jak to łatwiej zrobić). To co możemy jeść, zależy od etapu na którym się znajdujemy.

W cyklu pierwszym wykluczyć trzeba takie produkty jak cukier i napoje zawierające cukier, orzechy, pieczywo, kasze, ryż i większość warzyw. W cyklu drugim wprowadzamy część warzyw, w cyklu trzecim i czwartym wprowadzamy wcześniej wykluczone składniki.

W pierwszej fazie cyklu pijemy dużo napojów (2 litry wody, zielonej herbaty, mało kawy), jemy szczególnie jajka, chude mięso i niektóre warzywa (n.p. papryka, marchewka, ogórki, sałata, szpinak, pomidory), lekkie jogurty, serki, wybrane owoce (dwa razy dziennie do godziny 14 – na przykład jabłka, grejpfruty, pomarańcze).

Ćwiczenia fizyczne nie mniej ważne

Wymóg prowadzenia ćwiczeń fizycznych nie powinien przerażać – autor zakłada dość lekkie, 17-minutowe ćwiczenia sześć razy w tygodniu – szczególnie szybki marsz i jogging. Wspomaga to redukcję tkanki tłuszczowej i pomaga w przyzwyczajaniu się do zdrowego stylu życia.

Przykładowy dzień na diecie

Śniadanie

  • Jajecznica
  • Pomarańcza
  • Zielona herbata

Lunch

  • Jajka na twardo
  • Sałatka warzywna (brokuły, cebula, pomidor, marchewka i sałata)

Przekąska

  • Lekki kefir

Obiad

  • Pierś z indyka
  • Marchewka na parze

Czy warto prowadzić dietę 17-dniową?

W przeciwieństwie do większości diet pomagających szybko zrzucić zbędne kilogramy, dieta 17-dniowa nie jest monotonna, co na pewno pomaga dotrwać z nią do końca planu żywieniowego. Jest to o tyle ważne, że większość osób odchudzających się właśnie z tym ma największy problem. Chociaż istnieją przeciwwskazania – takie jak cukrzyca oraz bardzo aktywny tryb życia (ze względu na niską ilość spożywanych kalorii w ciągu dnia) – to dieta jest bogata w różnorodne składniki. Na plus należy także uznać wskazanie potrzeby ruchu oraz picia dużej ilości wody (sprawdź: ile należy pić wody dziennie).

6 Komentarzy

  1. Moja koleżanka próbowała ale w trakcie zrezygnowała – nie jestem pewna na 100% czy ze względu na nieefektywność czy też leń się jej załączył… ;-)

  2. Planuję zacząć w przyszłym tygodniu tę dietę. Ktoś jest w trakcie? Ktoś planuje teraz?

  3. Dieta wygląda obiecująco i chyba nie jest aż tak szkodliwa jak niektóre konkurentki w stylu dieta Dukana.

    Dysponuje ktoś dokładniejszym / szerszym jadłospisem? Ktoś może próbował? Wiem, że dosyć wcześnie, ale każda informacja cenna ! :-)

  4. Kiedy jest dokładnie publikacja książki? Widział już ktoś ją w księgarniach u nas w Polsce?

Dodaj komentarz