Dieta bez pszenicy

Jak pozbyć się pszennego brzucha i być zdrowym – pyta autor książki “dieta bez pszenicy”. Amerykański bestseller kardiologa doktora Williama Davisa skoncentrowany jest wokół kwestii (jak uważa autor) negatywnego wpływu pszenicy na nasze zdrowie i dobrą sylwetkę. Dlaczego tak jest?

Zła pszenica

Chociaż pszenica kiedyś była dobra obecnie już taka nie jest – jak twierdzi autor z biegiem czasu stała się ona z podstawowego składnika diety zupełnie bezużytecznym a nawet szkodliwym jej elementem. Wynikać to ma ze zmian w jej uprawie i modyfikacji genetycznych.

Jak twierdzi William Davis – dieta oparta na pszenicy prowadzi do znacznych skoków glukozy we krwi, co nie zaspokaja głodu na długo. Pozytywny wpływ eliminacji pszenicy z menu nie ogranicza się wyłącznie do utraty wagi lecz również ma mieć pozytywny wpływ na osoby mające problemy cukrzycowe, jelitowe, z cholesterolem i nie tylko. Autor uwagę przywiązuje również zgodnie ze swoimi zainteresowaniami zawodowymi pozytywnemu wpływowi zmiany diety na choroby serca.

Precz z makaronami, chleblem i ciastkami?

Choć książka może wydać się skupiona na zdrowiu – autor pisze też o tym jak łatwo pomaga eliminacja pszenicy w zgubieniu “pszennego brzuszka” – nawet kilka kilogramów w dwa tygodnie. W praktyce taką dietę stosują osoby chore na celiakię. Czy jednak faktycznie wycięcie z diety pszenicy wpływa pozytywnie na organizm?

Należy mieć na uwadze, że osobom dbającym o zdrowie należy zalecić przede wszystkim zróżnicowaną dietę z możliwie dużym bogactwem cennych składników odżywczych. Należy pamiętać również o tym, że jest to również element mody za Oceanem związany z dietami eliminującymi wybrane produkty. Niezależnie od tego warto przed decyzją o radykalnej zmianie nawyków żywieniowych skonsultować się ze swoim lekarzem lub dietetykiem.

4 Komentarzy

  1. Wszystko co opisał WD oparł na wiloetniej praktyce klinicznej I jest to z całą pewnością styl zycia a nie zwykła dieta , a juz na pewno nie dieta odchudzajaca choc istotnie eliminując pszenicę chudnie się szybko , a pszenica nie jest nikomu do życia potrzebna.
    Istotne jest też to , że WD jest lekarzem praktykiem a nie dietetykiem.

  2. Ograniczyłem ilość jedzonego pieczywa z pół bochenka dziennie do jednego bochenka tygodniowo.Waga ze 125 spadła do 102 przez miesiąc itrzyma.

Dodaj komentarz