Dieta dla mężczyzn

dieta dla mężczyznCzęsto narzeka się na to, że jemy niezdrowo. Jednak jeszcze gorzej jest w przypadku zdrowego odżywiania wśród mężczyzn. Utarło się, że przeciętny mężczyzna dba o swoje zdrowie dopiero gdy zaczyna mieć z nim naprawdę poważne kłopoty. Tymczasem dietetycy starają się promować wśród mężczyzn zdrowy styl odżywiania, ponieważ dzięki niemu będą mogli uniknąć wielu kłopotów w przyszłości. W niniejszym artykule podamy kilka wskazówek żywieniowych na jakie powinni zwrócić uwagę mężczyźni.

Problemy dietetyczne mężczyzn

Teoretycznie mężczyzn charakteryzuje większa aktywność fizyczna, mniejsza skłonność do magazynowania tłuszczu i szybszy metabolizm. Jak się jednak okazuje nie chroni ich to wcale przed plagą otyłości.

Typową dla mężczyzn jest otyłość brzuszna – jest to tak zwana otyłość androidalna. Tu niestety zła wiadomość – to ten typ otyłości jest bardziej niebezpieczny dla zdrowia, więc nie należy jego ignorować.

Dieta dla mężczyzn?

Pytajnik jest jak najbardziej wskazany. Większość mężczyzn nie wyobraża sobie nawet możliwości podjęcia diety odchudzającej czy jakiejkolwiek innej, ponieważ jest to traktowane jako wybitnie kobieca sprawa. Jedynym wyjątkiem są tutaj sportowcy i kulturyści.

Nic więc dziwnego, że popularne diety są przygotowywane głównie zgodnie z gustami i potrzebami kobiet.

Na co powinni zwracać uwagę mężczyźni w diecie?

Ethan Bergman z Academy of Nutrition and Dietetics sugeruje (dietitiannews.blogspot.com, 8.06.2012) przestrzeganie zasad, które są często podkreślane przez specjalistów, jednak właśnie z nimi mężczyźni mają kłopoty.

Warto jeść produkty bogate w błonnik. Warzywa i owoce nie powinny być omijane i traktowane jako konieczne zło. Błonnik powinien trafić na talerz w ilości co najmniej 38 gramów dziennie (30 gramów dla osób starszych).

Zamiast niezdrowych mięs warto zastąpić je kiedy tylko to możliwe mięsami chudymi i szczególnie rybami. Pomoże to ominąć szkodliwe tłuszcze nasycone.

Często mężczyźni przesadzają z ilością soli w diecie. Jej ilość należy ograniczać, ponieważ oprócz tej, którą solimy zwykłe produkty – ukryte są również w wielu produktach przetworzonych.

Dodaj komentarz