Dlaczego potrzebujemy wapnia w diecie?

Wapń w diecieDlaczego potrzebujemy wapnia w diecie? Potrzebujemy wapnia nie tylko dla mocnych kości i zębów o czym wie większość z nas ale również do prawidłowego krzepnięcia krwi oraz prawidłowego funkcjonowania mięśni i układu nerwowego. Większość dorosłych potrzebuje około 1 grama do 1,2 gramów tego pierwiastka na dobę.

Co jeść aby wapnia było pod dostatkiem?

Przy dobrze zbilansowanej diecie pokrycie tego zapotrzebowania jest możliwe. Włączanie do jadłospisu przetworów mlecznych pomoże dostarczyć duże ilości wapnia, jednak osoby które nie lubią, bądź nie mogą spożywać mleka i jego przetworów, mogą pokrywać zapotrzebowanie na ten pierwiastek z innych produktów. Produkty zbożowe, warzywa o zielonych liściach, orzechy i nasiona oraz ryby z jadalnymi ośćmi jak sardynki, szprotki zawierają duże ilości wapnia.

Witamina D3 a wapń

Dla lepszego wykorzystania wapnia przez nasz organizm niezbędne jest dostarczenie odpowiedniej ilości witaminy D3. Aby ją dostarczyć wystarczy przez pół godziny dwa razy w tygodniu wystawić twarz i przedramiona na ekspozycję słoneczną.Jeśli z jakiegoś powodu nie będzie to możliwe należy zastanowić się nad suplementacją witaminy d3.


Dodaj komentarz