Dobry Dietetyk – punkt widzenia klientów a wyobrażenia dietetyków

Czym charakteryzuje się dietetyk, którego można uznać za świetnego specjalistę? Teoretycznie wszyscy to wiemy – musi być skuteczny, mieć doświadczenie i wiedzę. Jednak oceny dietetyków różnią się od pacjenta do pacjenta z niezrozumiałych czasem powodów – i często brać się to może z innego postrzegania najważniejszych rzeczy, którym powinien charakteryzować się dobry dietetyk przez klientów i dietetyków. Tak wynika ze specjalnie przeprowadzonej ankiety przez dietetycy.org.pl.

Poniżej znajdziecie również komentarz i szczegółowe dane (kliknij na grafikę, aby powiększyć):

dobry-dietetyk

Jeśli udostępniasz tę infografikę prosimy dodać adnotację – źródło: http://dietetycy.org.pl

Powyższy wykres pokazuje w skali od 1 (najniższy) do 6 (najwyższy) stopień wagi jaką przywiązują klienci (kolor czerwony) oraz dietetycy (kolor niebieski) do tego jak oceniany jest finalnie dietetyk.

Liczą się wiedza i umiejętności !

Widać tutaj elementy zbieżne – dietetycy mówią zdecydowanie o tym, że kluczowe w ich zawodzie jest odpowiednie podejście do pacjenta (w tym miła obsługa – ocena 5,9), uwzględnienie jego preferencji kulinarnych (5,9) oraz merytoryka – czyli skuteczność zaleceń dietetycznych (5,8). Osoby niebędące dietetykami, czyli potencjalni klienci, widzą to jednak odrobinę inaczej – zdecydowanie najważniejsza dla nich jest również wspomniana skuteczność zaleceń dietetycznych (6,0), pojawia się też miła obsługa (5,7), choć wskazują też na inne kluczowe czynniki – przeprowadzenie kompleksowych pomiarów ciała (5,9), zasób wiedzy dietetyka o różnych jednostkach chorobowych i problemach (5,6) i profesjonalnie przeprowadzony wywiad (5,7). Natomiast zdecydowanie niżej oceniane jest uwzględniane preferencji kulinarnych (5,3).

Co przeceniamy w ocenie wizyty?

Z powyższej prostej ankiety płynie wniosek o tym, że poza uwzględnianiem preferencji kulinarnych dietetycy przeceniają najbardziej znaczenie wcześniejszej opinii znajomych o danym specjaliście (5,3 vs 4,6) i wystrój gabinetu (4,5 vs 3,7). Jeśli te wskazania są prawdziwe, to w gruncie rzeczy jest to dobra informacja – klientom zależy przede wszystkim na doświadczeniu i umiejętnościach dietetyka.

Cena wciąż się liczy, dodatkowe usługi mniej

A co jeśli chodzi o ofertę mniej standardową? Tutaj powszechnie wskazuje się jeszcze na dość znaczny wpływ ceny na doświadczenia klienta z wizyty (choć nie jest to czynnik najważniejszy), jednak marginalizowane są przez potencjalnych klientów usługi niestandardowe (jak zakupy z dietetykiem, kursy kulinarne, etc.) oraz możliwość zakupu suplementów i ziół. Oczywiście tak jak wspominaliśmy na początku – w gabinecie szukamy głównie porady, diety i liczymy na profesjonalną analizę kondycji zdrowotnej i sposobu odżywiania.

Dodaj komentarz