Jagody – właściwości

jagodyCzerwiec to pierwszy miesiąc lata oraz miesiąc, który miłośnikom leśnych owoców nieodparcie kojarzy się z jagodami. Czekając na jagodowy sezon przypomnijmy sobie dlaczego jagody warto wprowadzić do zdrowego jadłospisu.

Czarne jagody – nie tylko dla zdrowia oczu !

Owoce, które skrótowo w Polsce nazywamy jagodami bądź przestarzale czerniną – są to owoce borówki czarnej. Chyba najwięcej osób wie na temat zbawiennego działania jagód na wzrok. Wiele naturalnych preparatów korzysta z tej dobroczynnej właściwości jagód – która ma pomagać zachować prawidłowe widzenie dzięki zawartości luteiny. Dzięki bogactwu witamin i minerałów jagody wyróżnia działanie wzmacniające odporność, przeciwbakteryjne i przeciwzapalne. Jagody normują problemy związane z zaparciami i biegunkami. Stosowane są również poza sferą kulinarną jako środek polepszający wygląd skóry.

Jagody chronią również przed wieloma poważnymi chorobami poprzez swoje działanie antyoksydacyjne, które przy okazji sprawia, że łatwiej jest zachować dłużej młody wygląd.

Nie na wyglądzie i urodzie kończy się działanie jagód – badania przeprowadzone wśród osób starszych sugerowały, że mogą mieć równie pozytywny wpływ na proces zapamiętywania.

Co siedzi w jagodzie?

Jagody są przyjazne dla osób na diecie – mają niski indeks glikemiczny, niecałe 50 kcal w 100 gramach i cenne minerały oraz witaminy – między innymi dużą ilość garbników, mangan, witaminę B1, C, K. Oczywiście wszystko to przy dużej zawartości błonnika.

Oprócz wspomnianej przy zdrowiu oczu luteinie, bardzo ciekawym składnikiem jagody jest resveratrol o którym pisaliśmy już wcześniej przy okazji artykułów związanych z czerwonym winem.

Zapraszamy do leśnych spacerów po jagody i komentowania artykułu !



Dodaj komentarz