Jak nie przytyć w święta?

świętaIdą święta – czas odpoczynku, prezentów i dużej ilości pysznego jedzenia. Kombinacja świątecznego lenistwa oraz smacznych potraw może być poważnym zagrożeniem jeśli tuż po świętach marzysz o o świetnym wyglądzie i spokojnym dopasowaniu się do już zakupionej sukienki na sylwestrową noc. Czasu świąt nie trzeba odpokutowywać noworocznymi postanowieniami o odchudzaniu – wystarczy pamiętać o kilku prostych zasadach, które nie zniszczą aury świąt – a jedynie pomogą wyglądać tak dobrze jak przed ich rozpoczęciem.

Kilka porad na świąteczny czas

Potrawami, które są najbardziej tuczące w czasie świąt rzadko bywają dania główne. Ze względu, że w tym okresie mamy więcej czasu, aby porozmawiać z rodziną przy stole, kawie – często bardzo kaloryczne są drobne przegryzki – ciasta i ciasteczka, które pochłaniamy podczas rozmowy, często zapijając to wysoko kalorycznym alkoholem, sokiem z kartonu bądź napojem gazowanym. Tutaj trzeba zachować odpowiednią ostrożność i pomyśleć o zdrowych i lubianych zamiennikach – takich ja cytrusy bądź inne owoce.

Drugi ważny problem to lenistwo i brak ruchu. Nawet jeśli za oknem jest chłodno, warto poświęcić trochę czasu na spacer z bliskimi, jeśli pogoda pozwoli również zimowe sporty (narty, sanki), żeby pomóc organizmowi poradzić sobie ze świątecznym jedzeniem.

Przy daniach głównych rozwiązaniem zawsze jest zjedzenie spokojnie swojej porcji, nie warto się objadać aż do momentu aż będziemy przesyceni i poczujemy się źle. Wystarczy nie brać dokładki i starać się być asertywnym jeśli ktoś ją nam oferuje, a my nie jesteśmy już głodni. Jeśli to nie działa – zawsze można zostawić odrobinę jedzenia na talerzu i powoli ją kończyć, gdy inni będą próbowali się uporać z dokładkami.

Najbardziej kaloryczne i niezdrowe są tłuste sosy i polewy – warto o tym pamiętać również w czasie świąt nie zapominając o najważniejszych zasadach zdrowego żywienia.

A jakie są Wasze żywieniowe zwyczaje w trakcie świąt?

1 komentarz

  1. Polecam dania z diety strukturalnej. Jest tak różnorodna, że w jadłospisie znajdziemy nawet coś na świąteczny stół. Dania z ryb oraz inne np: wegetariańskie są smaczne i zdrowo przyrządzone, a to zapewni nam nie tylko dobre samopoczucie, ale także doskonałe odżywiene organizmu.

Dodaj komentarz