Moda na zdrowe odżywianie

1Polskę ogarnął szał na zdrowe żywienie. Dieta i gotowanie to gorące tematy we wszystkich mediach. Kulinarne programy emitowane w telewizji uczą jak przyrządzać zdrowe posiłki, a osobiste blogi ekspertów wspierają w zmianie nawyków żywieniowych. Podążanie za trendami ułatwiają coraz popularniejsze smartfony i tablety. Niemal w każdym miejscu na świecie możemy połączyć się z siecią i korzystać z dobrodziejstwa jakie daje nam Internet.

Zdrowa dieta jest jednym z najważniejszych czynników, który warunkuje dobre samopoczucie i lepsze życie. Stwierdzenie: „Jesteś tym, co jesz” w dobie dzisiejszych doniesień naukowych nabiera nowego znaczenia. Wiemy, że żywność bezpośrednio oddziałuje na nasz organizm. Może mu szkodzić lub służyć. Jeśli pragniemy zachować zdrowie powinniśmy spożywać produkty, które mu sprzyjają.

Dzięki panującej modzie na zdrowy styl życia coraz więcej z nas jest świadomych jak ogromną rolę w naszym życiu odgrywa dieta. Zaczynamy baczniej przyglądać się swojemu codziennemu menu i eliminujemy z niego niezdrową żywność. Wiemy, że racjonalne żywienie oparte na zalecanych produktach spożywczych to nasz sprzymierzeniec w drodze do zachowania zdrowia. Zbalansowana dieta powinna zaspokajać najważniejsze potrzeby organizmu. Powinna być dopasowana do wieku, płci oraz uwzględniać naszą aktywność fizyczną. Tylko urozmaicony jadłospis zapewni nam dowóz odpowiedniej dawki witamin i składników mineralnych.

2

Zatem w codziennym menu powinny pojawić się:

  • Pełnoziarniste produkty zbożowe (pieczywo, płatki zbożowe, ryż, kasze i makarony) dostarczające błonnika pokarmowego, który reguluje pracę jelit, oczyszcza z toksyn oraz wspiera odchudzanie.
  • Warzywa i owoce, będące skarbnicą witamin i antyoksydantów (antocyjanów, beta-karoteny, flawonoidów czy likopenu).
  • Chudy nabiał i mleko– źródła białka, wapnia oraz fosforu.
  • Ryby, dostarczające pełnowartościowego białka, jodu oraz cennych kwasów omega 3.
  • Chude mięsa (drób bez skóry, schab, polędwica wołowa) oraz jaja, dostarczające wszystkich aminokwasów egzogennych (niezbędnych).
  • Nasiona roślin strączkowych, bogate w roślinne białko, błonnik pokarmowy, witaminy oraz składniki mineralne.
  • Dobre tłuszcze roślinne, które znajdziemy w oliwie z oliwek, oleju rzepakowym, margarynie, a także orzechach, migdałach i nasionach dyni, słonecznika i sezamu.
  • Odpowiednia ilość średniozmineralizowanej wody.

Przyswojenie zasad racjonalnego odżywia nie przysparza nam więcej problemów. Dopiero wdrażanie ich w życie bywa uciążliwe, a dla niektórych wręcz a wykonalne. Jeśli wiecznie gdzieś pędzimy, nie mamy czasu na zaplanowanie wartościowego menu. Na szczęście Internet wychodzi naprzeciw oczekiwaniom wymagających użytkowników. Proponuje narzędzie ułatwiające organizowanie żywienia i zarządzanie swoim jadłospisem. Idealnym przykładem połączenia nowoczesnej technologii z praktycznym podejściem do zdrowia jest aplikacja dietetyczna DietMap. Program od początku istnienie zyskał ogromną rzeszę fanów. To zasługa zbilansowanych diet (dietmap.pl/pl/diety/zbilansowana-dieta-dietmap), ułożonych przez dietetyków, dostępnych w aplikacji oraz trafnego doboru narzędzi służących zarządzaniu dietą. Oprócz planu żywieniowego (diety tradycyjnej, dla diabetyka, wegetariańskiej lub bezglutenowej) program stwarza użytkownikom również możliwość wygenerowanie diety odchudzającej. Ponadto dzięki wielu przydatnym funkcjom (dodawanie produktu, przekąski lub własnej potrawy, wymiana posiłku lub całego dnia w jadłospisie) każdy posiadacz aplikacji DietMap może swobodnie zarządzać otrzymanym planem żywieniowym. Aplikacja DiatMap kontroluje modyfikacje i nie pozwala, aby zaburzyły one podstawowe założenia diety lub wpłynęły na skuteczność odchudzania. To nieocenione narzędzie dla każdego, kto chce zmieniać swoje żywienie na lepsze. DietMap jest idealnym rozwiązaniem również dla wszystkich zabieganych chcących mieć kontrolę nad dietą. Aplikacja wspomaga kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych, stoi na straży regularnego jedzenia (przypomina o zbliżającym się posiłku) oraz ułatwia planowanie tygodniowego menu dzięki automatycznej liście zakupów.

5527d18ce0928

W dobie coraz powszechniejszego dostępu Internetu warto skorzystać z najnowszych technologii i podążać za trendami. Kontrolowane swojej diety nigdy wcześniej nie było tak proste. Wystarczy zaufać ekspertom. Odpowiednio zbilansowana dieta oraz osobisty doradca żywieniowy w smartfonie czy na tablecie to sprzymierzeńcy smukłej sylwetki oraz świetnego samopoczucia i lepszego zdrowia.



Dodaj komentarz