Pekan – orzechy pekanowe pełne zdrowia

Podobne z kształtu do orzechów włoskich – orzechy pekanowe są szczególnie popularne w Stanach Zjednoczonych, gdzie są składnikiem licznych,

orzechy pekanowe

Public Domain, Scott Bauer, USDA, K7235-2

tradycyjnych receptur kulinarnych. Były chętne spożywane przez ludność rdzenną. W Polsce jest to orzech raczej egzotyczny, pochodzący z drzewa orzecha pekanowego – orzesznika jadalnego. Tak jak inne orzechy pekan również kryje w sobie liczne wartości odżywcze o których warto wspomnieć.

Orzechy pekanowe

Główną zaletą orzechów pekana jest to, że choć jest kaloryczny i zawiera dużo tłuszczów – to są to przede wszystkim te zdrowsze, tłuszcze nienasycone. Orzechy pekanowe to znakomite wsparcie przy próbach ograniczenia “złego” cholesterolu.

Pekany wyróżnia potężne działanie antyoksydacyjne, którym górują nad innymi popularnymi orzechami.

Trochę ponad 100 gram orzechów pekanowych pokrywa całe zapotrzebowanie dzienne na cynk oraz witaminę B1. Orzechy te ponadto zawierają witaminę E, potas a także błonnik. To wszystko sprawia, że pekan to idealne rozwiązanie dla zdrowia.

Jak wybierać orzechy pekanowe?

Tak jak w przypadku innych orzechów należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy nie mają one widocznych oznak pleśni, gnicia. Dobrze spojrzeć jest, czy nie mają pęknięć, ponieważ to też może obniżyć ich przydatność. Orzechy przechowujemy w chłodnym miejscu, co pozwoli dłużej cieszyć się ich świeżością.



1 komentarz

Dodaj komentarz