Tęczowa Dieta

Czym jest Dieta Tęczowa? Ta świetnie brzmiąca nazwa wiele mówi o tym w jaki sposób dobierane są tutaj składniki żywieniowe. Zaleca ona mianowicie spożywanie dużej ilości kolorowych owoców i warzyw. Chwyt marketingowy? A może coś się za tym kryje?

Na czym polega Dieta Tęczowa?

dieta tęczowaIstnieje duże powiązanie między barwą roślin a składnikami odżywczymi, które zawierają. Na przykład karoten dający barwę od ciemnej żółci do silnej czerwieni zawiera przeciwutleniacze. Błękit/czerń/czerwień antocyjanów, a także bardzo ważna zieleń – oraz także warzywa białe – wszystkie wzbogacają organizm w określone składniki odżywcze.

Co za tym idzie – dieta tęczowa zaleca zwiększenie różnokolorowych warzyw i owoców. Różne kolory, to pełen zestaw potrzebnych składników – witamin, minerałów, przede wszystkim zaś ważnego błonnika. Przy okazji w diecie tej zmniejsza się spożycie mięs, oczyszczonej mąki i cukru. Taka dieta dodatkowo wsparta spożyciem produktów pełnoziarnistych, orzechów, roślin strączkowych – to mała ilość kalorii. To wpływa dobrze na zdrowie, szczególnie serce. Przeczytaj również artykuł na ten temat: „zdrowie w owocowych barwach„.

Komu się przyda?

Przede wszystkim dieta tęczowa będzie przydatna osobom chętnym do prowadzenia menu bogatego w błonnik, opartego na jedzeniu roślinnym. Jest to również dieta bardzo elastyczna. Jeśli jednak osoba chcąca podjąć taką dietę nie jest pewna czy istnieją przeciwwskazania – powinna zgłosić się po porady dietetyczne przy schorzeniach – szczególnie w przypadku cukrzycy, anemii, alergii.

Dlaczego warto stosować dietę tęczową?

Dieta ta ma mocne fundamenty naukowe, mobilizuje też do spożycia ważnych warzyw i owoców. Spożycie dużej ilości błonnika i wody daje poczucie sytości, co pomaga powstrzymać apetyt – ważna sprawa przy chęci odchudzenia się. Oczywiście istnieją różne – mniej i bardziej rygorystyczne formy tej diety. Jej dużą zaletą jest też to, że produkty, które wchodzą w jej skład są stosunkowo tanie i dostępne w każdym sklepie.