Tricki na odchudzanie: #7 Zwróć uwagę na to co pijesz

filiżankiTo prawda, że przy odchudzaniu niezwykle istotne to co jemy. Jednak jak się okazuje niemniej pomocne może czasami okazać się przyjrzenie również temu co pijemy. Bardzo wielu osobom wydaje się, że poza słodzonymi napojami gazowanymi pozostałe napoje są zawsze w porządku pod względem kaloryczności. Jednak na tym nie koniec – jak się okazuje to co wypijemy – wpłynie również na to co i ile zjemy.

Trick #7: Zwróć uwagę na to co pijesz

Osoby wybierające wodę jako napój do posiłków częściej prowadzą zdrowszą dietę niż te pijące słodzone napoje. Badacze z Uniwersytetu w Oregonie wykazali że parowanie potraw i napojów ma wpływ na rodzaj dokonywanych wyborów żywieniowych a także ilości spożywanych kalorii.  Osoby komponujące swój posiłek z wodą częściej zjadały przygotowaną porcję warzyw i dokonywały trafniejszych wyborów żywieniowych niż te które wybrały do posiłku napoje gazowane.

Uczestnicy badania określali wodę jako najlepszy wybór dla zdrowych, niskokalorycznych potraw natomiast napoje gazowane najlepiej komponowały się z pizzą i frytkami. Dlatego radzimy – przed obiadem nalej wodę najlepiej do prostej szklanki (zobacz dlaczego).

Już jutro ostatnia porada z cyklu – #8 uważaj na co patrzysz

W międzyczasie zaś jeśli szukacie więcej informacji na temat wpływu tego co pijemy na odchudzanie zachęcamy do lektury artykułów:

  • http://dietetycy.org.pl/dieta-alkohol-czy-picie-szkodzi-odchudzaniu/
  • http://dietetycy.org.pl/ile-wody-nalezy-pic-dziennie-rekomendowane-spozycie-dzienne-wody/
  • http://dietetycy.org.pl/soki-owocowe-czy-sa-zdrowe/


Dodaj komentarz