Re: Re: bardzo prosze o pomoc..

Anonymous dnia #12266

Hej Natalia,

Wydaje mi sie ze z powodu swojego niewlasciwego odzywiania masz slabo odpornosc i czesto chorujesz dlatego musisz to podbudowac odpowiednia dieta. Musisz jadac produkty ktore zawieraja duzo potasu i witaminy C gdyz przy stresie i piciu kawy czesto te pierwiastki wyplukujesz. Produkty wysokie w potas to banany, awokado, ziemniaki pieczone piekarniku ze skorka, szpinak, mleko sojowe. Produkty bogate w witamine C to brokuly ktore zawieraja tez sporo potasu, zielenina jak jarmuz, szpinak, cytrusy, kiwi.

Jezeli chodzi o diete to zdrowa dieta polega na tym aby dostarczac wszytkiego weglowodanow jak rowniez i tluszczow.
Jezeli chodzi o weglowodany to maja one cenne witaminy jak witaminy B kompleks, zelazo, blonnik, trzeba je ograniczyc ale nie kompletnie weliminowac.
Tluszcze natomiast sa wazne poniewaz odpowiadaja one za asymilacje witamin A,D,K,E jak rowniez produkuja one hormony i odpowiadaja za funkcje naszego mozgu. Dlatego tez wazne jest to aby jadac produkty zawierajace omega 3 uzywac kwasow tluszczow nienasyconych jak oliwa z oliwe, olejach pochodzacych z orzechow, jadac awokado, orzechy jak migdaly, pistacje, orzechy wloskie jak rowniez i pestki slonecznikowe, nasiona sezamu, siemnia lnianego.

Mysle ze powinnas unikac
– cukrow prostch czyli napoji slodkich, sokow owocoych, lodow, slodyczy, ciastkek, batonow
– tluszczy trans lub partially hydrogenated albo hydrodenated
– slodzikow aspartamow, saccharinow,oraz syropow glukozowo-fruktozowych
– produktow typu light i z malo zawartoscia tluszczu – obejmuje to jogurty, platki sniadaniowe, krakersy ciastka, czekolady – zawieraja one zazwyczaj aspartamy lub syrop glukozowo-fruktozowy;
– produkty wysoko przetworzone czyli – sosy obiadow, zuby instant, budynie, kisle, desery istant a takze dressingi saladkowe – zamiast tego rpowinnas zrobic swoj wlasny sos saladkowy na bazie oliwy z oliwek, odrobiny miodu, octu, soku z cytryny, przypraw i swiezych ziol.

Co zatem powinnas jesc wszytko mieso, rybe jak salmon, tunczyk, jajka, bezglutenowe pieczywo , warzya ok. 3-5 porcji dziennie, owoce ok. 3-5 porcji dziennie, orzechy i nasiona, wysoko tluszczowe jogurty i sery, fasole typu ciecierzyca, gorzka czekolade

Tak w skrocie twoj dzienny jadlospis powinnien zawierac ok.
3-4 porcji kompletnych weglowodanow 1 porcja = ok. 1/2 cup ugotowanego ryzu lub makaronu, 1 kromki chleba)
3-5 porcji roznych warzyw
3-5 porcji roznych owocow
2-3 porcje nabialu 1 porcjia to okolo 1/2 cup serka wiejskiego, 1 kubeczek jogurtu, 1-1/2 oz. dowolnego sera
3-4 porcji bialek i substytotow zawierajacych kompletne bialka czyli ciecierzyca lub fasola polaczona z ryzem, pieczywem/ orzechami albo pestkami lub nasieniami; ryby .

Jezeli chodzi o to ze tyjesz powinnas udac sie do dobrego lekarze zeby skierowal ciebie na badania podstawowe z krwi jak rowniez i te sprawdzajace twoja gospodarke hormonalna szczegolnie tarczyce gdyz moze sie okazac ze masz niedoczynnosc tarczycy lub problemy z jajnikami. Czasami stres i lek przed przytyciem lub nie akceptacje siebie powoduje ze widzimy znieksztalcony obraz wlasnego ciala.
A na koniec to powim tylko tyle abys nie pila herbatek na odchudzanie jak rowniez nie brala zadnych tabletek tego typu – bo to sama chemia i mnostwo skutkow ubocznych.

Pozdrawiam

Loading...