Re: Re: Dieta i cwiczenia, a brak efektów

Anonymous dnia #12429

Witam Panią,

Kolejne próby odchudzania zazwyczaj są mniej efektywne, ponieważ organizm ,,pamięta” już dietę. Po drugie kaloryczność Pani diety przy sporej aktywności fizycznej jest zbyt niska. Do tego nie powinna Pani wliczać warzyw do bilansu energetycznego. Postawiła Pani sobie także zbyt ambitne cele. Waga 53 kg przy Pani wzroście wskazywałaby na niedowagę.

Na początku powinna Pani obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne uwzględniające aktywność fizyczną. Jest to możliwe dzięki analizatorom lub kalkulatorom dostępnym w internecie. Wynik wskazuje na czynną przemianę materii. Powinna Pani dostarczać nieco mniej kcal niż organizm potrzebuje i w tym momencie zacznie zachodzić spalanie tkanki tłuszczowej. Nie redukuje Pani swojej diety zbyt mocno bo efekty mogą być odwrotne do zamierzonych. Stosując dietę bardzo niskokaloryczną zwalniamy przemianę materii a organizm przechodzi w ,,stan oszczędzania” i przed obawą o utratę składników odżywczych zaczyna robić zapasy rezerwę w postaci tkanki tłuszczowej.

Oprócz kaloryczności ważny jest także stosunek składników odżywczych. Dieta musi być pełnowartościowa i odpowiednio zbilansowana. Posiłki powinny być jedzone regularnie w odstępach około 3h. Kolację najlepiej zjadać około 3h przed snem.

Proszę zadbać o zdrową i odpowiednio zbilansowaną dietę, która dostarczy wszystkich składników odżywczych w odpowiednich proporcjach. Dieta powinna być dobrana indywidualnie i uwzględniać Pani dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Jeżeli miałaby Pani problem z ustaleniem prawidłowego jadłospisu zachęcam do kontaktu:

tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl

Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

Loading...