Re: Re: Dieta Sokowa

Anonymous dnia #11514

Uważam, że nie jest to zdrowa dieta na dłuższą metę.
Soki są pozbawione błonnika, który spożylibyśmy jedząc całe owoce/warzywa – zawartego np. w skórce jabłka, ogórka itd. Ponadto soki OWOCOWE są bogate w cukry proste, których spożycie zaleca się ograniczać.
W diecie sokowej istnieje wysokie prawdopodobieństwo wystąpienia niektórych:
– awitaminoz (np. wit. B12 występującej wyłącznie w produktach pochodzenia zwierzęcego, oraz witamin A,D,E,K rozpuszczalnych w tłuszczach – brak wystarczającej ilości tłuszczu w diecie zahamuje ich przyswajalność, nie wspominając o tym, że niektórych z tych witamin w ogóle nie znajdziemy w sokach owocowych/warzywnych),
– niedoborów składników mineralnych,
– niedoborów aminokwasów egzogennych.

Oczywiście na nasze zdrowie bardzo pozytywnie wpłynie wypijanie 1-2 szklanek soku dziennie (dawka witamin, antyoksydantów), jednak nie należy diety ograniczać do samych soków.

@GAPS wrote:

większość adeptów jako soki przyjmuje też te świństwa sprzedawane w kartonikach lub butelkach pod HANDLOWĄ nazwą SOK :.
Warto zwrócić na to uwagę, bo to stąd są właśnie problemy.

“SOKIEM” można nazwać wyłącznie produkt bez żadnych dodatków – bez konserwantów (zamiast nich stosuje się zwykle pasteryzację), barwników, cukru… Musi być to 100% sok. Inna sprawa z nektarami i napojami – tutaj wiele dodatków jest dozwolonych.
Dlatego nie ma obaw, że znajdziesz w sklepie produkt o nazwie SOK, jeśli nie jest to 100% sokiem.

Loading...