Teraz czytasz
Czy jesteś gotowy na sezon?

Czy jesteś gotowy na sezon?

Redakcja Dietetycy.org.pl
bieganie

Trwająca od marca kwarantanna sprawiła, że często pomimo dobrych wiele osób musiało zawiesić lub ograniczyć treningi na świeżym powietrzu. I to dokładnie w czasie, kiedy akurat najprzyjemniej jest korzystać z obcowania z naturą.

Przygotuj się do treningu

Bieganie

Królem rekreacji od wielu lat jest bieganie. Jego pozytywny wpływ na organizm, szczególnie zaś układ krążeniowo-oddechowy jest trudny do przecenienia. Pamiętaj, aby zadbać o odpowiednie, wysokiej jakości posiłki przed i po treningu.

Produktami, dającymi dużo energii, a jednocześnie będącymi ładunkiem witamin i składników odżywczych są orzechy, produkty pełnoziarniste. Ta energia da sił na dłużej.

Zadbajmy także o nawodnienie. Jeśli wybierasz się na dłuższy bieg – dobrym pomysłem będzie wzięcie ze sobą bidonu z wodą lub napojem izotonicznym.

Warto także przejrzeć swoją garderobę przed wznowieniem treningu. Czy mamy ubranie dopasowane do aury za oknem? Czy buty do biegania nie są już za bardzo znoszone i wymagają wymiany na nowsze? (sprawdź ofertę).

Pamiętajmy, że trening najlepiej rozpocząć delikatnie, ponieważ inaczej możemy skończyć z porządnymi zakwasami. Niestety kilka miesięcy odstawienia treningu może zrobić swoje.

Wycieczki piesze

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku destynacją dla wielu z nas będą polskie morze i polskie góry. Ten drugi wybór jest szczególnie ciekawy późną wiosną i wczesnym latem, kiedy szlaki nie są jeszcze tak zatłoczone.

Aby w pełni czerpać radość z długich i krótszych wycieczek – warto zadbać o odpowiednie przygotowanie do wyprawy. Pamiętaj, że tereny górskie mogą mieć swoje pogodowe kaprysy – warto ze sobą zabrać dobre ubranie przeciwdeszczowe nawet, gdy rano świeci słońce.

Przed wyprawą zjedzmy porządne śniadanie, które da dużo energii – produkty pełnoziarniste będą zawsze trafionym wyborem. Na trasę bierzemy przekąski, które łatwo zjeść i zawierają odpowiednią ilość składników odżywczych. Jednak zamiast cukierków i batonów polecamy gorzką czekoladę i owoce.

Pamiętaj też o sprzęcie – dobre kijki do nordic walking oraz buty trekkingowe (sprawdź ofertę) będą nieodłącznym towarzyszem podróży i sprawią, że zmniejszymy ryzyko kontuzji.

Zobacz również
whr serce

A może w domu?

Oczywiście nie warto czekać na sprzyjającą aurę bądź sezon urlopowy. Nawet jeśli deszcz leje za oknem a na wypad w góry jest za wcześnie – warto wykorzystać możliwości jakie daje trening z domu.

Wiele z ćwiczeń będziesz w stanie wykonać z domu. Bez problemu znajdziesz w Internecie dużo filmów poradnikowych oraz aplikacji na telefony komórkowe, które pokażą jak należy ćwiczyć, trenując kluczowe partie ciała.

Jeśli nie chcesz już więcej wypaść z formy – dobrym pomysłem będzie sięgnięcie po sprzęt sportowy, który w przystępnej cenie można znaleźć w licznych sklepach internetowych.

Sprawdź ofertę rowerów eliptycznych oraz orbitreków, dzięki którym możesz symulować warunki treningu – zarówno spaceru, biegania jak i wędrówki w trudniejszym terenie.

Podsumowanie

Niezależnie jaki jest Twój cel treningowy w tym roku – warto dobrze zaplanować swój plan dochodzenia do formy, wszystko co może ci w tym pomóc, wyznaczenie mierzalnego, osiągalnego celu na ten sezon, zadbanie o odpowiednią dietę i śledzenie postępów. Gdy będziesz miał wszystkie te elementy, osiągnięcie jego będzie znacznie łatwiejsze.

0 0 głosuj
Oceń artykuł :-)
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie swoje komentarze