Dieta Śródziemnomorska

dieta śródziemnomorskaDieta śródziemnomorska charakteryzuje się doborem wielu produktów, które służą znakomicie naszemu zdrowiu. Jedzenie spożywane w obszarze Basenu Morza Śródziemnego samo z siebie pomaga utrzymać świetne zdrowie, samopoczucie oraz nienaganną sylwetkę.

Dieta Śródziemnomorska

Chociaż dieta śródziemnomorska korzysta przede wszystkim z produktów charakterystycznych i najłatwiej dostępnych w takich krajach jak Grecja, Włochy czy Hiszpania, to obecnie w naszych sklepach nie ma najmniejszego problemu z zakupem popularnych tam produktów, które są znakomitymi zamiennikami do tego co jemy na co dzień.

Dieta popularna wśród narodów śródziemnomorskich opiera się na produktach nieprzetworzonych, wielu zdrowych owocach i warzywach.

Co jeść na diecie śródziemnomorskiej?

Na talerzu przy prowadzeniu diety śródziemnomorskiej powinny się znaleźć przede wszystkim:

  • owoce
  • warzywa
  • produkty pełnoziarniste, chleb
  • oliwa z oliwek
  • orzechy
  • fasola i ziemniaki
  • wino

Rzadziej na talerzu powinny trafić jajka, ryby, sery i czerwone mięso.

Czy dieta śródziemnomorska jest skuteczna i zdrowa?

Dietę śródziemnomorską można polecić tym, którym zależy na zdrowiu organizmu przy czym należy pamiętać o tym, że sporo produktów jest sezonowych i na pewno jest to dieta droższa w utrzymaniu niż bazująca na produktach lokalnych. Również czas potrzebny na transport z miejsca uprawy nigdy nie pozwoli aby w pełni odtworzyć pełnię walorów produktów spożywanych w Basenie Morza Śródziemnego.

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Kontakt: redakcja@dietetycy.org.pl

Udostępnienia