Teraz czytasz
Dieta Startowa | Chronodieta | Dieta Dr. Delabosa

Dieta Startowa | Chronodieta | Dieta Dr. Delabosa

dieta startowa

Dieta startowa (chronodieta) promowana jest jako dieta pozwalająca żyć zgodnie z zegarem biologicznym. Została opracowana i opisana przez Francuza – dr. Alaina Delabosa. Dieta pomagać ma wytracić masę ciała w krótkim okresie czasu. Czym różni się dieta Delabosa od innych podobnych mu diet?

Dieta Startowa – Chronodieta

Istotny w diecie startowej jest czas. O ile sama ilość jedzenia nie jest drastycznie obniżana, to kluczowe jest jedzenie o odpowiednich godzinach. To właśnie ten zabieg jest sekretem chronodiety. Delabos w książce “Dieta startowa. Odżywianie zgodne z zegarem biologicznym” proponuje 4-tygodniowy plan żywieniowy.

Skuteczność diety opiera się na koncentracji na naturalnym rytmie życia organizmu – rytmu wydzielania enzymów i hormonów.

Z zegarkiem w ręku

Dieta Delabosa powstała jeszcze w połowie lat 80. i jej zasada opiera się na jedzeniu zgodnym z zegarem biologicznym. Niektóre zasady są znane i polecane przez prawie wszystkich dietetyków – jemy solidne śniadania, dużo w ciągu dnia i mało wieczorem. Rano można zjeść jeszcze tłuste jedzenie, co wieczorem już nie jest akceptowalne.

Określony jest czas kiedy spożywamy pierwszy posiłek (godzina po przebudzeniu), potem kolejne interwały – należy również zostawić margines czasu między ostatnim posiłkiem a pójściem do łóżka.

Zobacz również
dieta 50 50 varady

Istotne jest także, aby odpowiednie jedzenie dopasować do danej pory dnia (a więco odpowiedniego posiłku).

Brak ocen

Proszę oceń

Scroll To Top