Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

  • To event minęło.

Kurs Dietetyki Sportowej – Gdańsk

Styczeń 7, 2018 @ 10:00 - 17:00

Kurs Dietetyki Sportowej

Zapraszamy na Kurs Dietetyki Sportowej, podczas którego zostaną przedstawione aktualne informacje z zakresu żywienia sportowców, a każdy z modułów zostanie podsumowany wskazówkami praktycznymi, które ułatwią wdrożenie zdobytych informacji w codziennej współpracy z osobami aktywnymi fizycznie oraz sportowcami.

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat (z numerem referencyjnym oraz hologramem) potwierdzający uczestnictwo w kursie.

ZAPISY: http://www.akademiads.pl/szkolenia/147-kurs-dietetyki-sportowej-2017-gdansk

PROGRAM KURSU DIETETYKI SPORTOWEJ

CZĘŚĆ I

1. Nowoczesna dietetyka sportowa (10 minut)
2. Fizjologia i biochemia wysiłku fizycznego okiem dietetyka (50 minut)
3. Sportowiec w gabinecie dietetyka: (30 minut)
– podstawowe badania laboratoryjne
– ocena składu ciała sportowca
– szacowanie zapotrzebowania energetycznego

Przerwa (10 minut)

CZĘŚĆ II

1. Dostępność energii w sporcie: (20 minut)
– powikłania zdrowotne oraz sportowe niskiej dostępności energii
– postępowanie dietetyczne
2. Zapotrzebowanie na białko w diecie sportowca: (40 minut):
– optymalna podaż białka wśród sportowców (ilość, dystrybucja oraz źródła białka w diecie)
– podaż białka w specyficznych scenariuszach sportowych (redukcja masy ciała, kontuzja, diety roślinne, osoby starsze)
– wpływ zwiększonej podaży białka na zdrowie
3. Tłuszcze w diecie sportowca (30 minut)
– zapotrzebowanie na tłuszcze wśród osób aktywnych fizycznie
– kwasy omega-3 w diecie sportowca
– kontrowersje wokół tłuszczów (dieta wysokotłuszczowa, MCT, nasycone kwasy tłuszczowe, na czym smażyć)

Przerwa (20 minut)

CZĘŚĆ III
1. Węglowodany w diecie sportowca: (50 minut)
– ile węglowodanów potrzebuje sportowiec
– jak uniknąć hipoglikemii reaktywnej
– manipulacje podaży węglowodanów
– kiedy sięgać po węglowodany w trakcie ćwiczeń
– optymalizacja odbudowy zasobów glikogenu mięśniowego
2. Nawodnienie sportowca: (15 minut)
– jak ocenić stan nawodnienia sportowca
– jakie płyny powinien pić sportowiec
– agresywne metody odbudowy zasobów wodnych organizmu sportowca
3. Witaminy, składniki mineralne oraz polifenole w diecie sportowca (15 minut)
– wapń oraz witamina D
– antyoksydanty a adaptacja organizmu w odpowiedzi na trening
– czy warto suplementować preparaty multiwitaminowe

Przerwa (10 minut)

CZĘŚĆ IV

1. Specyficzne scenariusze sportowe: (50 minut)
– postępowanie dietetyczne w przypadku niedoboru żelaza
– żywienie a problemy żołądkowo-jelitowe osób aktywnych fizycznie
– immunożywienie osób aktywnych fizycznie
– kierunkowe strategie żywieniowe (redukcja masy ciała, budowanie masy mięśniowej, rekompozycja sylwetki)
– weganin-sportowiec w gabinecie dietetyka

CZĘŚĆ V
Analiza przypadków oraz dyskusja (30 minut)

WYKŁADOWCY:

Łukasz Jaśkiewicz – Doktorant w Zakładzie Biochemii na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. Dietetyk sportowy, były kolarz i biegacz średniodystansowy łączący kwestie naukowe z praktyką zawodniczą. Inicjator działań PTDS (Polskiego Towarzystwa Dietetyki Sportowej) w 2015 r. Współtwórca projektu Dietetyka Sportowa. Członek organizacji PINES (Professionals in Nutrition for Exercise and Sport).

Współpracuje z osobami na różnym stopniu zaawansowania – od rekreacji po sport wysokokwalifikowany. Zainteresowania: lekka atletyka, kolarstwo, triathlon oraz zespołowe gry sportowe.

Bartłomiej Pomorski – Prezes i współzałożyciel Polskiego Towarzystwa Dietetyki Sportowej, członek organizacji Professionals in Nutrition for Exercise and Sport (PINES), zrzeszającej dietetyków sportowych z całego świata oraz członek towarzystwa The International Society of Exercise and Immunology (ISEI), organizacji skupiającej osoby zainteresowane tematyką immunologii wysiłku fizycznego.

Zostaw swoją opinię:

Szczegóły

Data:
Styczeń 7, 2018
Czas:
10:00 - 17:00
Wydarzenie Category:
Strona internetowa:
https://www.facebook.com/events/1753132464981371

Miejsce

Gdansk
Gdansk,Poland+ Google Map