Teraz czytasz
Ile czasu dziennie zajmuje liczenie kalorii?

Ile czasu dziennie zajmuje liczenie kalorii?

liczenie kalorii

Nowe badania pokazują, że najskuteczniejsza strategia odchudzania, jaką jest kontrola spożywanych kalorii, zajmuje mniej niż 15 minut dziennie.

Notowanie i kontrolowanie spożywanych posiłków jest powszechnie uważane za czasochłonne i na tyle uciążliwe, że wiele osób nie może odnaleźć w sobie siły woli, aby to robić. To pierwsze tego typu badanie, którego celem było sprawdzenie czy ta obiegowa opinia jest prawdziwa.

Badanie

W badaniu przeprowadzonym przez grupę naukowców z Uniwersytetu Vermont i South Carolina wzięło udział 142 uczestników, którzy przez 24 tygodnie rejestrowali swoje dzienne spożycie pokarmów w Internecie. Ponadto raz w tygodniu odbywali sesję online z dietetykiem.

Uczestnicy, którzy stracili 10% swojej masy ciała – o największym spadku masy ciała – spędzili średnio 23,2 minuty dziennie na liczeniu kalorii w pierwszym miesiącu programu. W szóstym miesiącu ten czas spadł do 14,6 minuty.

Krótko, ale często

To co pomagało osiągnąć najlepsze wyniki w odchudzaniu to nie czas spędzony na zapisywaniu przyjętych pokarmów w programie, ale częstotliwość logowania i codzienne rejestrowanie każdego posiłku – najlepiej od razu po jedzeniu.

,,Ci którzy samodzielnie zapisywali swoje spożycie pokarmów trzy lub więcej razy dziennie i  konsekwentnie to robili dzień po dniu, odnosili największe sukcesy” – powiedział Jean Harvey, przewodniczący Wydziału Żywienia i Nauk o Żywności na Uniwersytecie w Vermont i główny autor badania.

Harvey ma nadzieję, że wyniki badań zmotywują więcej osób do liczenia kalorii jako strategii w odchudzaniu. W internecie jest dostępnych wiele aplikacji, które mogą pomóc każdej osobie planującej odchudzanie m.in. My Fitness Pal czy Fitatu.

aplikacje
© Dinis Tolipov/123RF

Wypróbuj My Fitness Pal: android, iOS

Wypróbuj Fitatu: android, iOS

Zobacz również


Nadwaga i otyłość na świecie

Dane WHO z 2016 roku pokazują że wśród osób dorosłych nadwaga dotyczy ponad 1.9 mld. (39%), a otyłość ponad 650 mln (13%).

Utrata wagi tylko o 10% przynosi szereg korzyści zdrowotnych m.in. zmniejsza o 58% ryzyko rozwoju cukrzycy typu II oraz zmniejsza ogolną umieralność aż o 20%.

Nowe badania zostaną opublikowane w marcowym wydaniu ,,Obesity”.

Źródła :   

  1. https://www.sciencedaily.com/releases/2019/02/190225075616.htm
  2. Detournay B, Fagnani F, Phillippo M, et al. Obesity morbidity and health care costs in France: an analysis of the 1991-1992 Medical Care Household Survey. Int J Obes Relat Metab Disord2000;24:151–5
5/5 (7)

Proszę oceń

Scroll To Top