Teraz czytasz
Insulinooporność – szybkie dania (Recenzja)

Insulinooporność – szybkie dania (Recenzja)

dr Justyna Bylinowska

Insulinooporność szybkie dania to już czwarta część z serii Insulinooporność autorstwa  Magdaleny Makarowskiej i Dominiki Musiałowskiej wydana nakładem wydawnictwa Feeria. Jesteście ciekawi o czym były poprzednie książki ? Zobaczcie recenzje: Insulinooporność, Dieta w insulinooporności i Insulinooporność w polskiej kuchni. Dla zainteresowanych tematem możemy także polecić książkę „Insulinooporność. Leczenie dietą”.

Tytuł: Insulinooporność. Szybkie dania
Autorzy: Dominika Musiałowska, Magdalena Makarowska
Rok wydania: 2019
Wydawnictwo: Feeria
Ilość stron: 408

Insulinooporność – ciąg dalszy

insulinooporność szybkie dania

Podobnie jak było to w poprzednich częściach serii książek „insulinooporność” autorki rozpoczęły od zdefiniowania tego zaburzenia metabolicznego. W krótki i przystępny sposób przedstawiły podstawowe informacje związane z insulinoopornością.

Wyszczególniły, które z objawów powinny zaniepokoić i skłonić do wykonania diagnostyki. Opisały w jaki sposób diagnozuje się tę przypadłość i w jak należy zmodyfikować obecny styl życia by zniwelować dokuczliwe objawy. Autorki podkreśliły rolę umiarkowanej aktywności fizycznej jako ważnego czynnika wspomagającego walkę z insulinoopornością.  

Dietoterapia i porady w pigułce

Obszerny fragment książki został poświęcony dietoterapii insulinooporności. Dla osób nie lubiących wgłębiać się w zawiłości tekstów naukowych autorki przygotowały porady w pigułce.

Znalazły się  tu bardzo praktyczne informacje dotyczące sposobu wybierania wartościowych produktów spożywczych, organizacji pracy w kuchni, by nie zabierała dużo czasu, zaplanowania zakupów i pułapek branży spożywczej zastawianych na niezorientowanego konsumenta.

W części poradnikowej znalazły się także informacje co do wyboru sprzętów kuchennych usprawniających pracę i oszczędzających czas oraz opisane produkty których lepiej unikać lub ograniczyć w planowanym jadłospisie.

Autorki podpowiedziały jak umiejętnie przyprawić dania i wykorzystać własnoręcznie przygotowane mieszanki przypraw. Dla osób chcących zredukować masę ciała w książce znalazły się podpowiedzi w jaki sposób zapanować nad głodem i utrzymać motywację do przeprowadzenia zmian stylu życia.

Przydatne dodatki do dań

W dalszej części książki „Insulinooporność szybkie dania” znalazło się kilkanaście przydatnych przepisów na różnego rodzaju dodatki do dań które wystarczy zaserwować z pełnoziarnistym pieczywem lub makaronem i mogą stanowić doskonałą przekąskę a niekiedy pełnowartościowy posiłek.

Wśród tych przepisów na uwagę zasługują np. pasta z grillowanego bakłażana pasta pomidorowa z makreli czy pasta jajeczna z suszonymi pomidorami. Jak podają raporty konsumenckie, wiele dostępnych na rynku wędlin nie należy do produktów prozdrowotnych. Panie Musiałowska i Makarowska zaproponowały kilka alternatywnych przepisów dla osób lubiących wędliny oraz załączyły przepisy na dobre domowe pieczywo.

Zobacz również

insulinooporność makarowska musiałowska

Plany żywieniowe dla insulinoopornych

W najważniejszej części książki znalazły się szczegółowe plany żywieniowe na kwartał rozpisane na poszczególne tygodnie. Autorki zaplanowały jadłospis tak, by osoba z niego korzystająca nie musiała codziennie gotować. Menu jest powtarzane przez 2 dni co oszczędza czas i produkty ograniczając ich marnowanie.

Przepisy, na które warto zwrócić uwagę to między innymi kanapka z indykiem i szpinakiem, orientalna surówka z brokułów, sałatka z mozzarellą, makaron z warzywami z łososiem i suszonymi pomidorami. Przepisy są bardzo proste a ich przygotowanie nie zabiera wiele czasu. W książce znalazło się wiele sałatek, surówek, kanapek, past, musów i dań warzywnych na ciepło z którymi poradzi sobie nawet początkujący kucharz-amator.

Podsumowanie

Książka Insulinooporność szybkie dania jest przystępnie napisanym poradnikiem z gotowym planem żywieniowym aż na 3 miesiące. Osoby zmagające się z insulinoopornością znajdą tu gotową odpowiedź w jaki sposób przemodelować dotychczasowy sposób żywienia, by odzyskać zdrowie i równowagę hormonalną.

Z przepisów mogą z powodzeniem korzystać całe rodziny, gdyż dania są urozmaicone, obfitujące w świeże warzywa i owoce, nasiona roślin strączkowych i białe mięsa. 

0 0 głosuj
Oceń artykuł :-)
1 Komentarz
Najnowszy
Najstarszy Najwięcej głosów
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie swoje komentarze