Jak restauracje oszukają turystów – wyniki kontroli Inspekcji Handlowej

Z przeprowadzonej kontroli Inspekcji Handlowej wynika, że na 160 sprawdzonych lokali serwujących dania głównie dla turystów aż w 80% dochodziło do większych lub mniejszych nieprawidłowości. Na sprawdzonych 4018 partii produktów zastrzeżenia dotyczyły aż 1743. Wyniki kontroli zostały opublikowane tuż przed majówką, gdy wielu Polaków będzie polegać na daniach przygotowanych przez restauratorów. Sama kontrola była przeprowadzona w trzecim kwartale 2017 roku.

Prezes UOKiK Marek Niechciał podsumowuje wyniki kontroli w ten sposób:

Kontrola wykazała, że jakość potraw i rzetelność obsługi w restauracjach w miejscowościach wypoczynkowych pozostawiają dużo do życzenia. Zdarza się, że turyści są tam wręcz oszukiwani. Dostają tańsze mięso, ryby lub sery niż obiecano im to w menu, a porcje bywają niedoważone

Jakie pułapki czekają na nas w menu?

1.Zamiana składników – w 46 lokalach. Najbardziej spektakularne to:

Kebab z baraniną bez baraniny

2. Zaniżona gramatura w 17 lokalach (np. w placku po zbójnicku 43g i 49g mięsa zamiast deklarowanych 120g)

3. Przeterminowane towary w 20 lokalach

4. Złe warunki przechowywania i standard lokalu

5. Złe oznakowanie aż 71,5% produktów – bez wykazu składników, alergenów, etc.

6. Brak informacji o ilości dania jakie otrzymamy za kwotę wyszczególnioną w menu (50 lokali)

TO TYLKO WYNIKI KONTROLI ALE TEN PROBLEM ZNA WIĘKSZOŚĆ POLAKÓW (I NIE TYLKO). A WY JAKIE MACIE GASTRONOMICZNE WSPOMNIENIA Z PODRÓŻY?

Źródło: uokik.gov

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Redakcja Dietetycy.org.pl -

Kontakt: redakcja@dietetycy.org.pl

Yes No