Jak sen wpływa na naszą dietę?

Kiedy wysypiamy się, nasz organizm może odpowiednio wypocząć oraz zregenerować się. To z kolei wpływa na nasze lepsze funkcjonowanie. Kiedy jesteśmy znużeni, ponieważ nie spaliśmy zbyt długo, ciało domaga się dodatkowej energii. Często więc uruchamia się w nas chęć sięgania po słodkie i kaloryczne przekąski, które nie są zdrowe. Osoby, które dobrze śpią i się wysypiają odpowiednią liczbę godzin, nie tylko są bardziej zadowolone z dnia codziennego, ale również łatwiej im utrzymać dietę. Mniej podjadają i nie mają ochoty na bardzo kaloryczne przekąski. Również metabolizm tych osób działa prawidłowo. Łatwiej im więc schudnąć lub utrzymać prawidłową masę ciała. Nie zawsze jest to możliwe, kiedy nasz sen jest nieregularny, przerywany lub nie śpimy odpowiedniej liczby godzin.

Udowodniono nawet, że osoby, które przesypiają całe noce, łatwiej schudną niż te, które niedosypiają i są wiecznie zmęczone. Sen wpływa bowiem na nasze samopoczucie. Kiedy regenerujemy się w ciągu nocy, mamy więcej siły na ćwiczenia fizyczne oraz trzymanie diety. Brak dostatecznej ilości snu jest również jedną z przyczyn powstania nadwagi i otyłości. Jeśli chcemy więc trzymać się rygorystycznych zasad żywienia, zadbajmy również o prawidłowy sen. O tym, czy jedzenie wpływa na sen, można przeczytać na: https://sleepinghouse.pl/artykul/czy-jedzenie-wplywa-na-sen.

Czy jedzenie może wpływać na sen?

Jedzenie ma wpływ na naszą jakość snu. Nie bez przyczyny lekarze zalecają lekkostrawne posiłki przed snem. Jeśli najemy się przed samym snem, nasz organizm będzie zbyt znużony, by skupić się na śnie. Trawienie to duży wydatek energetyczny, więc nie jest dobrym pomysłem, by jeść duże i obfite posiłki tuż przed zaśnięciem. Możemy wtedy czuć się mocno obciążeni i wzdęci. 

Przed snem lepiej jest postawić na pożywną i lekką zupę krem, sałatkę z kurczakiem lub łososiem, kanapki z pastą jajeczną lub twarożek z warzywami. Niewskazane jest z kolei jedzenie smażonych potraw, mocno wzdymających warzyw, w tym brukselki oraz kapusty, mięsa, a szczególnie czerwonego, tłustych przekąsek, bardzo słodkich dań, z dużą ilością tłuszczu – smażonych pączków. 

Zobacz również
podróż z dzieckiem

Kiecy kładziemy się spać, lepszym pomysłem będzie również wypicie herbaty ziołowej. Jest ona łagodna dla żołądka, nie zawiera pobudzającej teiny oraz wspomaga trawienie. Polecana jest zwłaszcza herbata z uspokajającą melisą, która pomoże nam szybciej zasnąć i obudzić się rześkim i wypoczętym. 

Równie ważne jest samo miejsce, gdzie śpimy, a także łóżko. Warto więc wybrać wygodne materace, szczególnie te oferowane przez materace w Mysłowicach renomowanej marki Hilding Anders. W wyborze materaca pomoże nam z kolei artykuł: https://sleepinghouse.pl/artykul/materace-dla-aktywnych-sprawdz-ktory-wybrac. Materac powinien być odpowiednio elastyczny, a także podtrzymywać ciało na całej jego długości. Wybieramy go pod kątem naszej wagi, wzrostu oraz problemów z kręgosłupem. To zakup na lata, więc nie należy na nim oszczędzać. Jakość snu wpływa bowiem na funkcjonowanie całego organizmu.