Jak utrzymać dobrą formę jesienią?

Wraz z odchodzącym latem często zdarza się nam gwałtowny spadek energii i to nie tylko z tęsknoty za wakacjami, które już szybko nie powrócą. Jesień, niższa temperatura za oknem i krótsze dni sprawiają, że odczuwamy wszystko to, co można nazwać jesienną depresją.

Ale tak nie musi być! W niniejszym artykule przedstawiamy kilka prostych, ale skutecznych porad, jak nie dać się spadkowi formy tej jesieni.

Złota jesień, złoty okres roku

Chociaż już nie jest gorąco na dworze i nie czujemy potrzeby odpowiedniego nawadniania organizmu – to obowiązek ten jest dalej aktualny. Dostarczanie przynajmniej 2 litrów płynu dziennie to klucz do dobrego samopoczucia – bardzo często nie tylko sprawi, że będziesz czuć się lepiej ale także przegoni chęć na niepotrzebną przekąskę, mogącą zaburzyć idealną sylwetkę. To wszystko dzięki zjawisku, którym jest mylenie przez nasz mózg uczucia głodu i pragnienia. Jeśli nie lubisz samej wody – to szczególnie polecamy ciepłą herbatę, najlepiej zieloną – jest ona pełna antyoksydantów, które nie tylko wpływają pozytywnie na zdrowie lecz i urodę – chroniąc skórę przed przedwczesnym starzeniem pod działaniem wolnych rodników.

Zadbaj o siebie

Jesień to także pora, gdy możemy ze zdwojoną siłą oddać się swoim pasjom i… ulubionym przyjemnościom – i to nie tylko w czterech ścianach własnego domu. Jeśli na Twoje dobre samopoczucie wpływa znakomicie wizyta u kosmetyczki albo fryzjera – czemu nie nadrobić zaległości w tym względzie? Odrobina sztucznego słońca w solarium również pomoże zachować lepsze samopoczucie, gdy słońca na niebie będzie mniej. To zresztą także pomoc w dostarczeniu organizmowi potrzebnej witaminy D – choć oczywiście trzeba pamiętać, aby tutaj też nie przesadzić z długością opalania.

Kilka innych świetnych pomysłów na zachowanie dobrego samopoczucia (nie tylko jesienią) znajdziesz w poradniku Westwing – “5 kroków do zdrowia i urody“.

Jesienne skarby na talerzu

Jesień wcale nie jest nudna pod względem kulinarnym. To prawda, że najlepszy okres na krajowe owoce już przeminął – ale na pewno warto sięgnąć po pyszne i zawsze nadające potrawom oryginalny charakter dynie.

Warto również włączyć do diety orzechy, które zawierają uderzeniową dawkę zdrowych tłuszczów i innych korzystnych dla zdrowia składników odżywczych.

I to nie wszystko – jesienią łatwo kupimy pyszne, polskie jabłka niektórych odmian, śliwki oraz pełne resveratrolu, związku korzystnego dla układu krwionośnego, winogrona. Smacznego!

Ćwicz !

Wyjdź na ulicę, do parku i zobacz, że to właśnie jesienią znajdziesz najwięcej osób uprawiających jogging, nordic walking, jazdę na rowerze i inne sporty na świeżym powietrzu. Jeśli odpowiednio się ubierzesz i zadbasz o swoją odporność – to zadziała to tylko pozytywnie na Twój organizm.

Jeśli samemu nie masz odpowiedniej motywacji – spróbuj zacząć wspólnie z kimś znajomym lub ze zorganizowaną grupą – wzajemne wsparcie sprawi, że na pewno się uda.

Oczywiście to jedynie kilka najprostszych metod na zachowanie dobrej formy – zachęcamy do dzielenia się swoimi pomysłami w komentarzach :-)

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Kontakt: redakcja@dietetycy.org.pl

Udostępnienia