Jedzenie większej ilości warzyw i owoców nie pomaga w odchudzaniu

przechowywanie warzywTrudno chyba o bardziej popularną rekomendację dietetyczną przy odchudzaniu jak wprowadzenie do diety większej ilości owoców i warzyw. W końcu są mniej kaloryczne a potrafią zapełnić żołądek. Stąd też dieta odchudzająca z warzywami właśnie się kojarzy. Ile jednak jest prawdy w tym, że warzywa pomagają się odchudzić? Badacze z University of Alabama-Birmingham stwierdzają, że nie aż tak dużo jakbyśmy chcieli.

Czy jedzący więcej owoców i warzyw są chudsi?

Aby to sprawdzić, badacze sprawdzili dane spożycia 1200 osób i jak się okazało – wpływ warzyw i owoców na odchudzanie był bliski zeru. Jak zauważono – zalecenie zwiększenia spożycia warzyw i owoców nie przekłada się na zmniejszenie kaloryczności (przez n.p. większą sytość). Co za tym idzie – podstawą do odchudzania dalej pozostaje redukcja kaloryczna. Jak więc wynika z badań – rekomendacja o zwiększeniu spożycia warzyw i owoców nie sprzyja odchudzaniu, takie twierdzenie byłoby zbytnim uproszczeniem.

Wygląda więc na to, że istotniejsze jest co z diety się wykluczy a co na to miejsce zostanie wprowadzone.

Jedzmy warzywa i owoce dla zdrowia

Ważne jest jaką strukturę przybiera nasza dieta – powinniśmy się skupić na tym aby zapewnić sobie kilka porcji warzyw i owoców w ciągu dnia. Warto to zrobić dla własnego zdrowia i w żadnym wypadku nie eliminować tego typu pożywienia z jadłospisu nawet jeśli nie pomaga to w odchudzaniu.

Dowiedz się więcej z artykułu owoce a odchudzanie

Źródło: psychcentral.com

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Kontakt: redakcja@dietetycy.org.pl

Loading...
Udostępnienia