Co jeść po treningu?

Co jeść po treningu

Niezależnie od tego jakie ćwiczenia fizyczne wykonujemy, są one związane ze zwiększonym spożytkowaniem energii. Energię tę warto pokryć specjalnie dobranymi produktami spożywczymi, aby ciało odzyskało siłę.

Co jeść po treningu?

Bardzo znanym środkiem, który szybko daje zastrzyk energii po każdej aktywności fizycznej bądź ćwiczeniach jest czekolada mleczna dzięki dużej zawartości węglowodanów i białka w małej objętościowo porcji. Alternatywą po którą łatwo sięgnąć w każdej sytuacji są specjalne batony energetyczne. Nie potrzebują przygotowania kulinarnego, więc można je spożyć od razu po treningu.

Jeśli mamy już nieco więcej spokoju i możemy coś ugotować – świetnym rozwiązaniem będzie pierś kurczaka – ponieważ zawiera dużo białka – tak jak na przykład grecki jogurt bądź masło orzechowe.

Dlaczego takie jedzenie?

Po treningu ciało potrzebuje zwiększonej ilości węglowodanów i białka (w stosunku wagowym 3:1). To właśnie produkty z dużą zawartością tych składników są kluczowe. Te zaproponowane powyżej to tylko te najpopularniejsze, choć o wiele więcej spełniających te kryteria można znaleźć łatwo w każdej lodówce.

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Kontakt: redakcja@dietetycy.org.pl

Loading...
Udostępnienia