Największe przekręty dietetyczne 2012 roku

Jak co roku serwis Healthy Weight Network przyznał nagrody “Slim Chance Awards“. Konkurs, który jest już 24. z kolei edycją, nagradza jednak nie najbardziej zasłużonych w promocji odchudzania – lecz wspomina tych, którzy w sposób nieetyczny próbują wykorzystywać modę na smukłą sylwetkę, narażając na utratę zdrowia liczne grono odchudzających się, nieświadomych konsumentów. Oto “wyróżnieni”:

Kategoria “Najgorsze twierdzenie”

W kategorii najgorszego twierdzenia zwyciężył Dr Mehmet Oz, który w programie “The Dr. Oz Show” promował ketony malinowe jako “cud w butelce, który spali twój tłuszcz”. Środek miał regulować adiponektynę, wspomagając rozbijanie tłuszczu w komórkach. Problemem było to, że jedyne badania jakie przeprowadzono, były prowadzone na szczurach laboratoryjnych oraz hodowlach komórkowych ssaków. Chociaż sam Doktor Oz później przypomniał, że ketony nie są lekiem na wszystko, to bazując na popularności show w Internecie zaroiło się od osób promujących cudowne środki z ketonami malinowymi.

Kategoria “Najgorszy produkt”

Zwycięzcą w tej kategorii został okrzyknięty QuickTrim. Mieszanka, będąca składnikiem QuickTrim miała oczyszczać, detoksykować ciało i spalać kalorie. Silna promocja marketingowa QuickTrim, który zawierał potencjalnie szkodliwe substancje skończyła się serią pozwów sądowych.

Kategoria “Najgorszy chwyt marketingowy”

W tej kategorii zwycięstwo odniósł przyrząd Ab Circle Pro. Sprzedawany jako rewolucyjne urządzenie, które pozwala w 3 minuty dziennie wykonywać ćwiczenia, będące odpowiednikiem 100 przysiadów i spalić ponad 4 kilogramy w 2 tygodnie. Sprawa zakończyła się rozpatrzeniem przez Federal Trade Commission i sprzedający poza karą pieniężną (odszkodowania) zobowiązali się do niestosowania takich obietnic w przyszłości.

Kategoria “Najbardziej skandaliczne”

Tutaj triumfowały serwisy internetowe promujące jagody znane również w Polsce jako acai berry. Internet w ostatnim roku został zasypany niskiej jakości witrynami internetowymi oferującymi ten “cudowny” środek na smukłą sylwetkę i wspierające się sfałszowanymi nagłówkami z poważanych gazet i magazynów.

Jak widać oszustów w branży odchudzania nie brakuje. Sytuacja ta jednak nie istnieje wyłącznie za Oceanem, ponieważ nowinki z branży odchudzania bardzo szybko przeszczepiane są do Polski.

Źródło: Healthyweightnetwork.com

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Kontakt: redakcja@dietetycy.org.pl

Loading...
Udostępnienia