Chociaż w Polsce jest to dopiero nowinka i z rzadka jest wykorzystywana przez konsumentów to jedzenie kupowane przez Internet zyskuje dynamicznie na popularności. Usługa, która polega na zamówieniu w sklepie dostawy do domu wcześniej wybranego menu może kusić nie tylko wygodą ale i cenami. A jaki jest wpływ takiego ułatwienia na nasze zdrowie?
Odpowiedzi na to pytanie szukaÅ‚ niedawno Ryan McDevitt z University of Rochester’s Simon Graduate School of Business. Grupa przebadanych wynosiÅ‚a ponad 50 tysiÄ™cy osób o różnych nawykach w kupowaniu – zarówno kupujÄ…cych online, przez telefon jak i biorÄ…cych jedzenie na wynos.
Niezdrowo i drogo?
Choć nie w każdym przypadku rezultat musi być ten sam, to osoby kupujące online co do zasady płaciły drożej za mniejszą ilość jedzenia (o 4%), zaś ich kaloryczność była o ponad 6% wyższa. Jakie z tego wnioski?
Zamówienia skÅ‚adane online czÄ™sto sÄ… o wiele bardziej kompleksowe, zawierajÄ… wiÄ™cej dodatków i sosów, których normalnie byÅ›my nie zamówili – bÄ…dź czasami byÅ›my siÄ™ ich wstydzili. Wyzbycie siÄ™ takich zahamowaÅ„ sprawia, że w efekcie kupujÄ…c przez Internet – zwykle zyskujemy na wadze, tracÄ…c pieniÄ…dze.
Źródło: blog.foodnetwork.com
Redaktor naczelna portalu Dietetycy.org.pl. Doświadczony wykładowca akademicki i szkoleniowiec. Autor licznych artykułów w prasie branżowej oraz naukowej. Udziela wypowiedzi eksperckich w mediach. redakcja@dietetycy.org.pl