Redaktor naczelna i twórca portalu Dietetycy.org.pl. Doświadczony wykładowca akademicki i…
W czwartek 12 stycznia 2017 roku miała miejsce w Warszawie konferencja prasowa zorganizowana przez Instytut Żywności i Żywienia poświęcona prowadzonej obecnie kampanii edukacyjnej „Mniej cukru, soli, tłuszczu? Kupuję to!”. Prelekcje wygłosili między innymi prof. dr hab. n. med. M. Jarosz, dr n. med. A. Jarosz i dr inż. B. Przygoda.
Kampania skierowana jest do konsumentów w celu nakierowania ich w dokonywaniu właściwych wyborów żywieniowych podczas zakupów, ma zachęcać do porównywania składów i informacji żywieniowych zawartych na opakowaniach. W ramach akcji przewidziane są szeroko zakrojone działania medialne – spoty telewizyjne, informacje na wyświetlaczach ulicznych czy nowa strona internetowa. Ten sposób dotarcia do konsumentów ma skłonić ich do zapoznawania się z informacjami zawartymi na etykietach produktów spożywczych i wybierania tych o obniżonej zawartości cukru, soli czy tłuszczu.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=ZA9IZd13BNA[/embedyt]
Jak sugerują eksperci, długoletnie programy edukacyjne dotyczące podnoszenia wiedzy i świadomości konsumentów, w kwestii zwracania uwagi na oznaczenia produktów spożywczych, rezygnacji ze schematycznego działania w dokonywaniu wyboru z oferty asortymentowej, są skuteczne. Programy te w wielu krajach zaowocowały zmniejszeniem ryzyka wystąpienia otyłości, nadciśnienia czy cukrzycy wśród osób objętych działaniami edukacyjnymi.
Badacze z IŻŻ wskazują na pozytywne zmiany w świadomości polskich konsumentów, którzy widzą potrzebę zdrowego odżywiania, szukają informacji o składach i właściwościach produktów spożywczych, a także chcą zadbać o zdrowie własne i swoich bliskich.
Akcja edukacyjna „Mniej cukru, soli, tłuszczu? Kupuję to!” realizowana jest w ramach projektu „Zapobieganie nadwadze i otyłości oraz chorobom przewlekłym przez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia i aktywności fizycznej” (2011-2017) i skierowana jest prze wszystkim do osób dokonujących wyboru produktów spożywczych, w które zaopatrywane są gospodarstwa domowe. Kampania edukacyjna „Mniej cukru, soli, tłuszczu? Kupuję to!” ma potrwać miesiąc (działania medialne) – a współfinansowana jest przez Szwajcarię w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW) i Ministerstwo Zdrowia .
Warto śledzić na bieżąco doniesienia medialne z przebiegu tej wartościowej inicjatywy Instytutu Żywności i Żywienia.
Redaktor naczelna i twórca portalu Dietetycy.org.pl. Doświadczony wykładowca akademicki i szkoleniowiec. Autor licznych artykułów w prasie branżowej oraz naukowej. Udziela wypowiedzi eksperckich w mediach. redakcja@dietetycy.org.pl