Teraz czytasz
Sportfood [RECENZJA]

Sportfood [RECENZJA]

Katarzyna Błaszkowska
sportfood recenzja

Cinzia Trenchi jest dziennikarką, która brała udział w tworzeniu wielu książek kulinarnych. Osobiście wykonuje zdjęcia potraw. Sportfood stanowi zbiór przepisów na posiłki dla osób prowadzących aktywny styl życia.

Tytuł: Sportfood
Autor: Cinzia Trenchi
Ilość stron: 160
Wydawnictwo: Olesiejuk
Rok wydania: 2017

Od teorii do praktyki

Książka zaczyna się od krótkiego wprowadzenia, będącego nawiązaniem do podstaw żywienia osób uprawiających sport. Autorka wspomina o różnicach w żywieniu tych osób, w zależności od tego jaki rodzaj wysiłku podejmują. Omawia podstawowe składniki pokarmowe – węglowodany, białka i tłuszcze oraz rolę jaką pełnią w organizmie. Wskazuje na konkretne produkty, które są szczególnie ważne w codziennej diecie sportowców, tj. chude mięso, warzywa, owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe. Wspomina także o roli prawidłowego nawodnienia organizmu w czasie i po wysiłku fizycznym oraz o częstych błędach popełnianych przez aktywne fizycznie osoby.

Dalej przechodzimy do opisu właściwości odżywczych produktów spożywczych, z których autorka korzystała przygotowując przepisy. Opisy te wzbogacone o fotografie każdego z nich.

Część zasadnicza książki to 4 rozdziały: śniadanie, obiad, kolacja, przekąska. W każdym z nich znajduje się ponad 10 przepisów na posiłki. Ciekawy jest sposób wydania książki- strony przepisami przypominają kartki z zeszytu, a zatem mamy wrażenie, że to nasz osobisty notatnik z przepisami. Dodatkowo czcionki są dobrane tak, jakby słowa pisane były odręcznie.

Urozmaicenie nie tylko na treningach

Przepisy w tej publikacji są bardzo zróżnicowane, a nazwy mogą wydawać się skomplikowane i nie każdemu znane. Niemniej jednak lista składników większości z nich jest krótka, a sposób przygotowania mieści się na ogół w 5 krokach. Moją uwagę przykuły przepisy na przekąski oraz śniadania z wykorzystaniem różnorodnych zbóż, owoców, warzyw i przypraw. Ciekawe połączenie stanowi koktajl z banana, jagód i granatu, a także ciasto francuskie z ostrą papryczką. W książce znajdują się przepisy zarówno dla miłośników posiłków na słodko jak i na słono. Niektóre przyprawy i produkty mogą być jednak trudno dostępne w Polsce, jednak na pewno zainspiruje to do eksperymentowania i znalezienia własnych rozwiązań.

Odpowiednie żywienie osób aktywnych fizycznych jest bardzo ważne. Z uwagi na wysokie zapotrzebowanie na składniki pokarmowe często brakuje im inspiracji na ciekawe potrawy o wysokiej wartości odżywczej, które jednocześnie będą łatwe w przygotowaniu oraz będzie można zabrać je ze sobą na trening. Zatem ta książka będzie wspaniałą inspiracją dla sportowców do wzbogacenia swojej diety w nowe smaki i potrawy. Godne uwagi są ciekawe propozycje koktajli oraz batonów i ciastek, które łatwo przygotować, a jednocześnie stanowią wartościowy i smaczny posiłek. Dodatkowo znajdziemy tu przepisy na wiele sycących dań z wykorzystaniem chudego mięsa, owoców morza i ryb, które stanowią bogate źródła białka.

Zobacz również
dieta na masę

Podsumowanie

Propozycja ta idealnie sprawdzi się w kuchni osób aktywnych fizycznie, które cenią sobie prostotę i szybkość wykonania potraw, a jednocześnie zwracają uwagę na odpowiednią jakość pożywienia i jego wartość odżywczą i nie boją się nowych smaków i wyzwań kulinarnych.


5/5 (2)

Proszę oceń