bardzo prosze o pomoc..

  • Anonymous dnia #10869

    Witam serdecznie,

    Mam na imie Natalia i mam pewien problem. ale moze w skrocie opisze moja historie. Zaczelam sie odchudzac juz jak mialam 14 niestety wszytskie diety, tabletki , herbatki itp zostaly przezmnie wyprobowane… gdy w 2010 roku wrocilam z USA i na wadze zobaczylam 90kg przy wzroscie 160cm to byl moment przelomowy… przeciagu ostatnich paru lat udalo mi sie schudnac do wymarzonego 55kg.. droga byla dluga i kreta przeplatana glodowkami, dunanami itp.. co zrzucilam to przybralam i tak w kolko.. od grunia 2013 roku do marca/kwietnia 2014 udalo mi sie zrzucic 15 kg. nie bede klamac wpadlam w obsesje ( po zerwaniu z chlopakiem) przestalam jesc weglowodany i owoce, od tluszczow trzymalam sie z daleka, cwiczylam obsesyjnie czasem nawte 3 razy dziennie a przy tym rowniez pracujac stad ten ubytek wagi. Teraz przenioslam sie do londynu 1sierpnia. Teraz mamy 15 wrzesnia a ja przytylam 5kg nie zmieniajac mojej diety prawie wogole… nadal nie jem ziemiakow,makaronow,kasz,ryzu,itp… nie jem miesa smazonego wogole. Jem za to codziennie rano owsianke na mleku z owocami, staram sie jest max 2 owoce dziennie, duzo warzyw, miesa typu kurczak, indyk a czasem wolowine (jednka nie czesto) zdarza mi sie zjesc lyzke masla orzechowego badz migdalowego z owsianka. kawe pije max 2 dziennie, staram sie pic wode choc nie bardzo mi to idzie. cwicze na silowni zazwyczaj godzine cardio zazwyczaj bieganie na bierzmi, teraz dolozylam wiosla i czasem rowerek + sztanga (sklady), hantle, brzuszki, cwiczenia rozciagajace, w domu czasem extra robie chodakowska… I nie rozumiem dla czego przytylam i tyje dalej…. nie jem slodyczy od 9 miesiecy, czasem zjem sobie lyzeczke dzemu, wszytko w mojej kuchni staram sie wybierac z niskim poziomem cukru. W tym moemncie zaniedbalam silownie gdyz jestem chora i zaczelam nowa prace ( jako hostessa w jednym z lonynskich hoteli) i jak wracm do domu po 8h na nogach ( musze byc w szpilkach, niskich ale zawsze) nie mam sily na nic a bole stop sa niesamowite ze w nocy nie pozwalaja mi spac a do tego teraz rozlozyla mnie choroba. Czy ktos mogl by mi wytlumaczyc dla czego choc prowadze badz co badz zdrowy tryb zycia ( jem tylko 3 posilki nie mam czasu na wiecej a ostatni kolo 18/19) dla czego tyje ? szcegolnie w okolicy ramion, klatki piersiowej , dolnej parti brzucha i ud. jestem zalamana bo cala ciezka praca okazuje sie pojsc na marne. Bardzo prosze o pomoc :(

    Anonymous dnia #12266

    Hej Natalia,

    Wydaje mi sie ze z powodu swojego niewlasciwego odzywiania masz slabo odpornosc i czesto chorujesz dlatego musisz to podbudowac odpowiednia dieta. Musisz jadac produkty ktore zawieraja duzo potasu i witaminy C gdyz przy stresie i piciu kawy czesto te pierwiastki wyplukujesz. Produkty wysokie w potas to banany, awokado, ziemniaki pieczone piekarniku ze skorka, szpinak, mleko sojowe. Produkty bogate w witamine C to brokuly ktore zawieraja tez sporo potasu, zielenina jak jarmuz, szpinak, cytrusy, kiwi.

    Jezeli chodzi o diete to zdrowa dieta polega na tym aby dostarczac wszytkiego weglowodanow jak rowniez i tluszczow.
    Jezeli chodzi o weglowodany to maja one cenne witaminy jak witaminy B kompleks, zelazo, blonnik, trzeba je ograniczyc ale nie kompletnie weliminowac.
    Tluszcze natomiast sa wazne poniewaz odpowiadaja one za asymilacje witamin A,D,K,E jak rowniez produkuja one hormony i odpowiadaja za funkcje naszego mozgu. Dlatego tez wazne jest to aby jadac produkty zawierajace omega 3 uzywac kwasow tluszczow nienasyconych jak oliwa z oliwe, olejach pochodzacych z orzechow, jadac awokado, orzechy jak migdaly, pistacje, orzechy wloskie jak rowniez i pestki slonecznikowe, nasiona sezamu, siemnia lnianego.

    Mysle ze powinnas unikac
    – cukrow prostch czyli napoji slodkich, sokow owocoych, lodow, slodyczy, ciastkek, batonow
    – tluszczy trans lub partially hydrogenated albo hydrodenated
    – slodzikow aspartamow, saccharinow,oraz syropow glukozowo-fruktozowych
    – produktow typu light i z malo zawartoscia tluszczu – obejmuje to jogurty, platki sniadaniowe, krakersy ciastka, czekolady – zawieraja one zazwyczaj aspartamy lub syrop glukozowo-fruktozowy;
    – produkty wysoko przetworzone czyli – sosy obiadow, zuby instant, budynie, kisle, desery istant a takze dressingi saladkowe – zamiast tego rpowinnas zrobic swoj wlasny sos saladkowy na bazie oliwy z oliwek, odrobiny miodu, octu, soku z cytryny, przypraw i swiezych ziol.

    Co zatem powinnas jesc wszytko mieso, rybe jak salmon, tunczyk, jajka, bezglutenowe pieczywo , warzya ok. 3-5 porcji dziennie, owoce ok. 3-5 porcji dziennie, orzechy i nasiona, wysoko tluszczowe jogurty i sery, fasole typu ciecierzyca, gorzka czekolade

    Tak w skrocie twoj dzienny jadlospis powinnien zawierac ok.
    3-4 porcji kompletnych weglowodanow 1 porcja = ok. 1/2 cup ugotowanego ryzu lub makaronu, 1 kromki chleba)
    3-5 porcji roznych warzyw
    3-5 porcji roznych owocow
    2-3 porcje nabialu 1 porcjia to okolo 1/2 cup serka wiejskiego, 1 kubeczek jogurtu, 1-1/2 oz. dowolnego sera
    3-4 porcji bialek i substytotow zawierajacych kompletne bialka czyli ciecierzyca lub fasola polaczona z ryzem, pieczywem/ orzechami albo pestkami lub nasieniami; ryby .

    Jezeli chodzi o to ze tyjesz powinnas udac sie do dobrego lekarze zeby skierowal ciebie na badania podstawowe z krwi jak rowniez i te sprawdzajace twoja gospodarke hormonalna szczegolnie tarczyce gdyz moze sie okazac ze masz niedoczynnosc tarczycy lub problemy z jajnikami. Czasami stres i lek przed przytyciem lub nie akceptacje siebie powoduje ze widzimy znieksztalcony obraz wlasnego ciala.
    A na koniec to powim tylko tyle abys nie pila herbatek na odchudzanie jak rowniez nie brala zadnych tabletek tego typu – bo to sama chemia i mnostwo skutkow ubocznych.

    Pozdrawiam

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Loading...