Dieta i cwiczenia, a brak efektów

  • Anonymous dnia #10975

    Witam, mam 21 lat 170cm i wazę 61kg. Moja przygoda z odchudzaniem zaczęła sie od 1 roku studiów, wtedy udało mi sie schudnąć do 53kg. Jednak w wakacje zrezygnowałam z diety i sportu. Obecnie jestem na 2 roku, zacięcie ćwiczę i zdrowo sie odżywiam od października. Ale moja waga zamiast spadać rośnie, i tak wlasnie zdobyłam dodatkowe kilogramy. Ćwiczę 4-5 razy w tygodniu. Naprzemiennie z bieganiem(30minut) oraz siłowo- plecy, ramiona, ręce, zeby choc troche ramiona były proporcjonalne do bioder. Od tygodnia zamiast biegania trenuje 3 minutę Belly blitz z charlotte gshore. Jem 1400kcal, wliczając warzywa. Zależy mi zeby schudnąć z nóg, mam budowę typu gruszka. Niestety zamiast tego czuje ze mam ociężałe nogi.
    Próbowałam juz BWT 110/175/35, aktualnie staram sie spożywać 75/210/35.
    Mija 7miesiecy od kiedy sie odchudzam, zamiast zrzucać kilogramy- przybywają. CO ROBIe NIE TAK ?
    Moze powinnam zrezygnować z treningów ? Albo spożywać więcej kalorii? Pomóżcie proszę.

    Anonymous dnia #12430

    Długo już jesteś na takiej kaloryce? Jeżeli chcesz schudnąć do tych 53kg to wydaję mi się, że na tym etapie masz za mało kalorii i nie będzie już z czego ucinać później.

    Anonymous dnia #12429

    Witam Panią,

    Kolejne próby odchudzania zazwyczaj są mniej efektywne, ponieważ organizm ,,pamięta” już dietę. Po drugie kaloryczność Pani diety przy sporej aktywności fizycznej jest zbyt niska. Do tego nie powinna Pani wliczać warzyw do bilansu energetycznego. Postawiła Pani sobie także zbyt ambitne cele. Waga 53 kg przy Pani wzroście wskazywałaby na niedowagę.

    Na początku powinna Pani obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne uwzględniające aktywność fizyczną. Jest to możliwe dzięki analizatorom lub kalkulatorom dostępnym w internecie. Wynik wskazuje na czynną przemianę materii. Powinna Pani dostarczać nieco mniej kcal niż organizm potrzebuje i w tym momencie zacznie zachodzić spalanie tkanki tłuszczowej. Nie redukuje Pani swojej diety zbyt mocno bo efekty mogą być odwrotne do zamierzonych. Stosując dietę bardzo niskokaloryczną zwalniamy przemianę materii a organizm przechodzi w ,,stan oszczędzania” i przed obawą o utratę składników odżywczych zaczyna robić zapasy rezerwę w postaci tkanki tłuszczowej.

    Oprócz kaloryczności ważny jest także stosunek składników odżywczych. Dieta musi być pełnowartościowa i odpowiednio zbilansowana. Posiłki powinny być jedzone regularnie w odstępach około 3h. Kolację najlepiej zjadać około 3h przed snem.

    Proszę zadbać o zdrową i odpowiednio zbilansowaną dietę, która dostarczy wszystkich składników odżywczych w odpowiednich proporcjach. Dieta powinna być dobrana indywidualnie i uwzględniać Pani dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Jeżeli miałaby Pani problem z ustaleniem prawidłowego jadłospisu zachęcam do kontaktu:

    tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl

    Pozdrawiam
    Mgr Joanna Wasiluk
    Dietetyk

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Loading...