Kilka małych posiłków czy mniej dużych?

Umieszczone w: Dietetyka w Odchudzaniu

  • Anonymous dnia #10667

    Witam,

    Jak w temacie – spotkałem się z różnymi opiniami na ten temat, myślę że warto sprawę przedyskutować – co na ten temat myślicie z punktu widzenia Waszego doświadczenia i artykułów, które czytaliście. Mianowicie czy dla odchudzania danej osoby lepiej jest jak je standardowe 2-3 posiłki dziennie, czy też rozbija tę samą ilość jedzenia na mniejsze posiłki bardziej rozłożone w ciągu dnia?

    Jestem bardzo ciekawy Waszych opinii i komentarzy.

    Anonymous dnia #11044

    Tak naprawdę to obie opcje są trochę przereklamowane. Nie jest do końca udokumentowane i przebadane, że któraś z tych opcji diametralnie zmienia rezultaty diety odchudzającej.

    I.

    Anonymous dnia #11045

    Prawdę powiedziawszy to nie spotkałam się z opinią, że mniej posiłków lepiej wpływa. Natomiast odwrotne – kilka razy. Jakie są podstawy tego, że mniej dużych potraw jest lepszych?

    Anonymous dnia #11046

    Chciałabym odświeżyć wątek.. Ostatnio kilka razy spotkałam się z wielkim entuzjazmem jeśli chodzi o Intermittent Fasting. Czyli tak jak wyżej ktoś wspomniał – cała dzienna racja pokarmowa zawarta w 2-3 posiłkach, które są spożywane tylko np. w ciągu 8h w ciągu dnia. Reszta czasu to głodówka. Ktoś z Was może doczytał się gdzieś jakichś ciekawych informacji na temat takiego modelu żywienia? Jakie są wasze opinie?

    Anonymous dnia #11047

    Pierwsze slysze o tym sposobie zywienia ale chyba sie domyslam skad sie to bierze. Jesli ktos naprawde duzo je to jest to jakas bariera przed jedzeniem jeszcze wiecej. Na raz nie da sie duzo zjesc.

    Z drugiej strony wiekszosc poradnikow i teorii raczej sklania sie ku kilku mniejszym porcjom i mysle, ze dla zdrowej osoby majcej problem z n.p. impulsywnym podjadaniem to jest wlasnie to rozwiazanie.

    Anonymous dnia #11048

    Nie jestem w stanie podać autora lub źródła publikacji, ale słyszałam z bardzo rzetelnego źródła o dużych badaniach, w których wyodrębniono dwie grupy osób badanych. Obie grupy jadły dokładnie to samo – w tej samej ilości, o tej samej kaloryczności i zawartości poszczególnych składników odżywczych. Różnicą było to, że grupa I miała to wszystko rozdzielone na 5 posiłków, a II na 2 lub 3 (nie pamiętam dokładnie). Dodam iż była to dieta redukcyjna.
    Wynik: Badani z grupy II utracili więcej zbędnych kilogramów… Tyle wiem, nie znam szczegółów…. Spróbuję się dowiedzieć co to za badania i podam ewentualne źródła lub autorów.

    Anonymous dnia #11049

    Hmm… faktycznie ciekawe wyniki badań. Tak hipotetycznie – może się to bierze stąd, że w warunkach badania ludzie ci nie mieli szans, żeby kusiło ich przegryzanie. Zaletą rozłożenia posiłków na mniejsze porcje jest w miarę stabilny poziom cukru we krwi i zmniejszenia ryzyka, że ktoś sięgnie po niezdrowe przekąski. Więc w rzeczywistości może działać to trochę inaczej niż podczas badania. Ale znowu… ciężko to zbadać.

    Anonymous dnia #11050

    Codziennie powinniśmy zajadać około 5 posiłków o regularnych porach. Chyba, że wstajemy dosyć późno to wtedy 4. Dobrze jest zachować normę zgodnie z którą od czas kolacji do czasu śniadania minie minimum 12 godzin.

    Anonymous dnia #11051

    Przereklamowane :P Też tak sądze :) Ale jak racjonalnie na to patrzeć to duzy posiłek (taki do zapełnienia żołądka do granic) dużo dłużej sie trawi i to na pewno spowalnia pracę organizmu, co może sprzyjać odkladaniu sie tu i ówdzie kalorii.

    Anonymous dnia #11058

    Mówi się, że lepiej jeść więcej mniejszych posiłków, najlepiej co 3 godziny żeby metabolizm nie zwalniał, aczkolwiek na własnej skórze nie widzę korzyści z takiego jedzenia.

    ______________________________
    Oferujemy profesjonalny catering wrocław

    Anonymous dnia #11059

    Korzyści są chociażby takie, że jeżeli jesz często to po prostu nie odczuwasz tak głodu przez cały dzień i sumarycznie zjesz mniej.

    Anonymous dnia #11056

    Ja odkąd trzymam dietę jem tylko to, co zalecił mój dietetyk, więc mniej, ale częściej niż kiedyś, zdarzało mi się kiedyś jeść 2 obiady w odstępie kilku godzin, w pracy i po powrocie, ale teraz zdecydowanie lepiej się odżywiam

    Anonymous dnia #11057

    Ja jem pięc mniejszych posiłków dziennie i jestem zadowolony, bardzo dobrze mi służy sushi warszawa centrum tam najczęściej zamawiam , ogólnie odką zacząłem dietę to zeszło mi ładnych parę kg, więc warto.

    Anonymous dnia #11055

    Wszystko też zależy od danej osoby. Dieta to kwestia indywidualna, nie ma określonego szablonu który zadziała na każdego

    Anonymous dnia #11054

    Nie ma różnicy czy zjemy 6 czy 3 posiłki. Ważne, aby dzienny bilans kaloryczny się zgadzał.
    Osobiście wole zjeść 3 większe posiłki, z tego względu, że dłużej mnie “trzyma”. Po małym posiłku w ogóle nie czuje, żebym coś zjadł ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Loading...