Plan żywienia

Umieszczone w: Dietetyka Sportowa

  • Anonymous dnia #10818

    Witam, napisalem na forum, poniewaz juz nie mam zadnego pomyslu co robic.

    Otóż sprawa wyglada mniej wiecej tak – trenuje sporty walki od 8 roku zycia, jakies 3 lata temu miałem kontuzje, skrecone obydwie nogi (kontuzja nie miała miejsca w miejscu czy sytuacji zwiazanej z moim sportem, ot zwykły wypadek). Przez te kontuzje nie ćwiczylem ponad rok, zapuscilem sie, przytyłem, z wagi 95 kilo, gdzie wygladalem dobrze, do 120 kilo no i niestety, za duzo tluszczu. Od sierpnia 2012 wrocilem do treningow, na początku niesamowicie sie cieszylem, przez miesiąc-dwa schudlem ponad 20 kilo i znow wazylem 97-98 kilo, lecz wyglad nie ten sam.

    I teraz mam problem – co bym nie robil, to od czasu od kiedy spadlem 20 kilo w dol nie moge nic spaść z wagi ani zbudowac odpowiedniej masy miesniowej. Jakbym nie cwiczyl, co bym nie robił, waga stoi w miejscu. Wiem, że zywienie też ma niesamowity z tym zwiazek, dlatego pisze tutaj….

    Bylbym bardzo wdzieczny za odpowiedz, ale nie takie, ze “mniej wiecej jedz to, to i to, a bedzie dobrze” tylko konkrety, co mam jesc, kiedy.

    Z gory dziekujem, pozdrawiam.

    Anonymous dnia #12116

    Żeby zacząć analizę problemu musisz nam napisać jak odżywiasz się codziennie, podaj nam swój przykładowy dzień, jego schemat aktywności i jadłospis.

    Anonymous dnia #12117

    Nie mam niestety zadnej diety. Staram sie jesc duzo owocow, jak tylko mam to jem. Takze owocow. Na obiad najczesciej albo jakaś zupa plus np. jajka gotowane, ryż, kasza. Niestety, w miedzyczasie wpada tez troche kanapek czy cos. Natomiast moja aktywnosc jest taka, ze wychodze o 7.30 do szkoly, wracam o 14-15, o 17 ide na trening i wracam 19-20. Tak wyglada praktycznie kazdy moj dzien.

    Anonymous dnia #12118

    Dieta jest bardzo bardzo ważna, z wiekiem będziesz musiał bardziej pilnować diety. Podam przykład jadłospisu, bardziej jest ona dla młodego pływaka – ale możesz je również zastosować. Sporty walki potrzebują bardzo dużo energi, i raczej przed porannym treningiem musisz coś zjeść. Nam pływaków co rano pływają na czczo albo tylko po szklance koktajlu z owoców:)

    1 posiłek ( przed treningiem): Płatki owsiane 100g, morele suszone 40g, jabłko 1, Banan 100g, Mleko 2% tłuszczu 200ml
    trening…
    2 posiłek (po treningu): Kasza gryczana 100g, piersi kurczaka 80g, ugotowana marchewka lub buraczki,
    Orzechy 20g
    trening…
    3 posiłek (po treningowy) : makaron + Ser twarogowy tłusty 200g Papryka 50g
    4 posiłek (wieczorem): 2x Kajzerki 2 Jaja kurze na miękko

    Anonymous dnia #12119

    Jakies inne propozycje? :)

    EDIT: mam tu takie cos:

    godz 13.00 posiłek nr.3

    Propozycja 1. Makaron z parmezanem i tuńczykiem
    Makaron pełnoziarnisty 50 g 1/8 opakowania
    Ser, parmezan 15 g plaster
    Tuńczyk w wodzie 50 g 1/3 puszki
    Pomidor 150 g 1 sztuka
    Pieprz czarny mielony 2 g szczypta
    Przyprawa bazylia 2 g szczypta
    Czosnek 5 g 1 ząbek
    Sól 2 g szczypta
    Oliwa z oliwek 10 g 2 łyżeczki
    Sposób przygotowania: Makaron ugotować w wodzie z dodatkiem soli. Ser zetrzeć na tarce, pomidora drobno pokroić. Wszystkie składniki włożyć do miseczki dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, tuńczyka. Przyprawić pieprzem oraz bazylią. Całość skropić oliwą z oliwek i wymieszać.

    Niestety, niesamowicie nie lubie tunczyka (i innych ryb) i nie ma nawet szans mozliwosci, zebym to zjadł.

    Macie jakis inny zamiennik zamiast tego, o tych samych wartosciach odzywczych itd?

    Anonymous dnia #12120

    Maciek, polecam wizytę u dietetyka. Najlepiej takiego, który będzie miał pojęcie o żywieniu sportowców. Przeprowadzi z Tobą szczegółowy wywiad, skomponuje jadłospis odpowiedni dla Twojego trybu życia i zawierający wszystkie niezbędne składniki; być może poleci jakąś suplementację. To co napisałeś o sobie do tej pory niestety nie jest wystarczające. Na forum, owszem, można podpytać, poradzić się – zawsze ktoś służy pomocą. Jednak po zbilansowany jadłospis itp. wybierz się na profesjonalną wizytę. Wyjdzie Ci to na dobre. Pozdrawiam :)

    Anonymous dnia #12122

    Czy ktoś ze specjalistów mógłby ocenić catering sportowy tej firmy: http://catering-dieta.pl/ ? Zastanawiam się nad tym od pewnego czasu, z racji tego że nie mam ostatnio zbyt dużo czasu przez pracę chciałbym wypróbować tą metodę przez jakiś czas. Chodzi mi głównie o skład, sport jaki uprawiam to siłownia (odchudzanie ale bez utraty formy) oraz Krav-Maga, czyli z tego co się orientuję potrzebuję dość dużo węglowodanów

    Anonymous dnia #12121

    Też uważam, że wizyta u dietetyka nie zaszkodzi. Fachowiec wypisze ci wszystkie zalecenia, które będą stworzone specjalnie dla Ciebie. To chyba najlepsze rozwiązanie. Wiem, że tacy dla sportowców pracują w Akademii Zdrowego Żywienia w Warszawie, ale pewnie w każdym większym mieście znajdziesz.

    Anonymous dnia #12129

    Dietetyk lub trener personalny będą w tym przypadku najlepszymi rozwiązaniami

    Anonymous dnia #12128

    Super, w końcu znalazłam to czego tak długo szukałam!

    Anonymous dnia #12127

    Jeśli ktoś ma podobne problemy, czy szuka porady, chciałem się podzielić projektem, w którym biorę udział od jakiegoś czasu. To przeznaczony dla osób aktywnych sportowo a także dla wszystkich, zawodowo zajmujących się planowaniem i oceną żywienia indywidualnego (m. in. Dla pracowników naukowych, dla lekarzy, dietetyków, doradców żywieniowych oraz trenerów osobistych). Więc chyba lepiej nie mogłem trafić ;)
    Po zalogowaniu ( tak, jest za darmo :P ) mamy dostęp do planu żywieniowego, wykresów BMI porad dostosowanych, w oparciu o uzupełnione przez nas dane. Myślę, że niektórym może to pomóc. Jeśli ktoś z Was będzie zainteresowany to zapraszam : http://www.muscleboss.pl/
    Wszystkim życzę powodzenia i wytrwałości ;)
    Pozdrawiam

    Anonymous dnia #12126

    Można się szarpnąć na catering łódź smacznie i zdrowo. Tam ładnie sobie dopasujesz dietę i będą Ci przywozić codziennie pod nos.

    Anonymous dnia #12123

    Ja poszedłem do dietetyka aby ułożył mi dietę :) jeszcze chodzę na siłownię w poznaniu na wildzie mam wszystko teraz alatwione, plan zywieniowy, zalecenia wszystko :) Jstem zadowolony.

    Anonymous dnia #12124

    Mój facet trenuje sporty walki od ponad 15 lat i mimo że nie zajmuje się tym wyczynowo to jest to jego pasja. Z naszego doświadczenia powiem Ci tak: konieczna wizyta u dietetyka albo chociaż trenera personalnego, ale nie takiego pseudotrenera z siłowni tylko kogoś kto trenuje z osobami walczącymi. Być może w swoim klubie masz taką osobę a nawet nie wiesz. Będzie to koszt 100-500zł, ale opłaci Ci się. Mój mąż po zmianie diety nie tylko lepiej wygląda, ale przede wszystkim lepiej się czuje i rzadziej łapią go kontuzje. Nie będę opisywała Ci jego diety bo każdy ma inny organizm i jego dieta niekoniecznie zadziałałaby na Ciebie (zwłaszcza że on ma tendencje do chudnięcia a Ty do tycia), więc jedyna słuszna rada: DOBRY dietetyk (uważaj na tych wciskających swoje/kolegów produkty, typu supermusli za 200zł/kg nie różniące się od tych za 30zł) lub odpowiedni trener

    Anonymous dnia #12125

    Mój facet trenuje sporty walki od ponad 15 lat i mimo że nie zajmuje się tym wyczynowo to jest to jego pasja. Z naszego doświadczenia powiem Ci tak: konieczna wizyta u dietetyka albo chociaż trenera personalnego, ale nie takiego pseudotrenera z siłowni tylko kogoś kto trenuje z osobami walczącymi. Być może w swoim klubie masz taką osobę a nawet nie wiesz. Będzie to koszt 100-500zł, ale opłaci Ci się. Mój mąż po zmianie diety nie tylko lepiej wygląda, ale przede wszystkim lepiej się czuje i rzadziej łapią go kontuzje. Nie będę opisywała Ci jego diety bo każdy ma inny organizm i jego dieta niekoniecznie zadziałałaby na Ciebie (zwłaszcza że on ma tendencje do chudnięcia a Ty do tycia), więc jedyna słuszna rada: DOBRY dietetyk (uważaj na tych wciskających swoje/kolegów produkty, typu supermusli za 200zł/kg nie różniące się od tych za 30zł) lub odpowiedni trener

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Loading...