Zapotrzebowanie sportowca na składniki odżywcze

  • Anonymous dnia #10850

    Witam,

    Mam 15 lat i zawodowo trenuję bieganie (5-6 razy w tygodniu). Chciałbym dowiedzieć się od was jakie zapotrzebowanie na węglowodany, białko, tłuszcze, kalorie i sole mineralne ma mój organizm. Interesuję się dietetyką, więc dietę byłbym w stanie stworzyć samemu, ale muszę poznać moje zapotrzebowanie na składniki odżywcze. :)

    Anonymous dnia #12223

    Odpowiedź nie jest taka prosta – zależy od między innymi Twojej masy ciała, wzrostu, ilości godzin treningu oraz trybu życia (aktywności).

    Anonymous dnia #12224

    Cześć,

    Może na początek jako wprowadzenie – mieliśmy w serwisie artykuł na temat diety dla osób uprawiających bieganie – https://dietetycy.org.pl/dieta-dla-biegacza/

    Może się przyda :)

    Pozdrawiam.

    Anonymous dnia #12225

    @Krzysiek Dziękuje za podanie linka do artykułu, niestety nie przydał się bo już o tym wiedziałem :)

    Problem w tym że nie potrzebuję wskazówek, bo je dobrze znam, ;) mam problem bo często jadam nieregularnie i nie prowadzę żadnego dzienniczka jedzeniowego. Chciałbym stworzyć sobie plan żywieniowy z dokładną godziną na śniadanie, drugie śniadanie, obiad itd. Dlatego potrzebne mi jest podanie zapotrzebowania w cyfrach, bo nie mogę pozwolić sobie na pogorszenie wyników przez nie dobór jakiegoś składnika odżywczego. :)

    @Enigma Ważę się regularnie, waga waha się pomiędzy 57-58 kg, dawno się nie mierzyłem ale mam około 172 cm wzrostu (zmierzę się wkrótce dokładnie), trenuję 5-6 razy w tygodniu przez około 2 godziny, dzienny kilometraż nie przekracza 15 km. Tryb życia, jest różny w zależności od pory roku :). W roku szkolnym większość czasu spędzam w ławce, ale po szkole ciągle się ruszam.Przez wakacje praktycznie cały czas jestem w ruchu :D

    Anonymous dnia #12226

    @Grzybek wrote:

    Dlatego potrzebne mi jest podanie zapotrzebowania w cyfrach, bo nie mogę pozwolić sobie na pogorszenie wyników przez nie dobór jakiegoś składnika odżywczego. :)

    No i właśnie z tego powodu ciężko przez Internet z czystym sumieniem wydawać takie rekomendacje. Warto by było się udać do dietetyka, specjalizującego się w tej dziedzinie, zbadać dokładniej jeśli chcesz profesjonalnie podejść do tematu. Ja wolę bazując na niedostatecznej ilości informacji nie pisać Ci co i ile jeść oraz pić, chociażby dlatego, żeby właśnie niedoboru jakiegoś składnika nie było.

    Oczywiście czyste wyliczenia zapotrzebowania energetycznego to nie problem ale chyba nie o to Ci chodzi…

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Loading...