Teraz czytasz
Tricki na odchudzanie: #1 przygaś światła

Tricki na odchudzanie: #1 przygaś światła

Dr Justyna Bylinowska
przygaś światła

Starasz się zrzucić parę kilo przed wakacyjnym wyjazdem czy też starasz się pozbyć ich po urlopowym obżarstwie? To nie takie trudne jakim się wydaje. W nowym tygodniowym cyklu krótkich artykułów podpowiemy w jaki sposób odjąć z diety ledwie 100 kcal dziennie aby sukcesywnie zmniejszyć masę ciała bez rezygnowania ze smakołyków.

Wydawać by się mogło, że 100 kcal nie robi dużej różnicy przy podjęciu próby odchudzania, jednak w długoterminowym planie działania pozwoli to na zredukowanie co najmniej 4,5 kg rocznie bez konieczności nawet jednorazowej wizyty na siłowni.

Podpowiadamy kilka sprytnych, sprawdzonych sposobów na ograniczenie ilości spożywanych kalorii. Pierwszy z nich dzisiaj – w kolejnych dniach pojawią się kolejne !

Trick #1: Przygaś światła

Nowe doniesienia naukowców z Uniwersytetu z Cornell wskazują, że sekretem tego by jeść mniej może być czasami  tak prosty jak… przygaszenie światła. Badacze wykazali, że osoby spożywające swoje posiłki przy przygaszonym, ciepłym oświetleniu spożywały średnio o 175 kcal mniej niż osoby jedzące przy ostrym świetle.   Uczestnicy badania jedzący posiłek przy umiarkowanym oświetleniu zjadali 18 % mniej produktów znajdujących się na talerzu,  przy okazji oceniając to co się na nim znajdowało jako smaczniejsze niż ci, którzy konsumowali przy intensywnym świetle.

Na marginesie: to jednak wciąż nie oznacza, że jedzenie w nocy dobrze wpływa na figurę. Podjadanie smakołyków z lodówki w godzinach nocnych to niestety balast dla urody i zdrowia.

Naukowcy przypuszczają, że silne jasne oświetlenie – montowane najczęściej w barach typu fast food ma na celu wywarcie psychologicznego wpływu na stołujących się tam osobach, powodując poczucie pośpiechu przy spożywaniu posiłków a tym samym pochłanianiu większych porcji. Dlatego czasem lepiej zasiadając do posiłku zapalić świeczkę – co polepszy nastrój, wyciszy a także uchroni przed pochłonięciem zawartości talerza zanim zdążycie poczuć smak i stan sytości.

Zobacz również

Już jutro – trick na odchudzanie #2 zadbaj o zastawę

Brak ocen

Proszę oceń