Tricki na odchudzanie: #3 wyśpij się

wyśpij sięW poprzednich dniach poruszyliśmy dwie sprawy, które mogą dopomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów jeśli wierzyć ostatnim badaniom naukowym – były to jedzenie przy przygaszonym świetle oraz zadbanie o odpowiednią zastawę. Dzisiaj czas na kolejny trick na odchudzanie:

Trick #3: Wyśpij się

Badanie zrealizowane dla Mayo Clinic wykazało, że osoby śpiące mniej niż 6 ½ godziny w ciągu nocy, mogą zjadać dodatkowo około 500 kcal w ciągu dnia.

Niewyspanie odbija się nie tylko na kondycji ale także na percepcji głodu i może prowadzić do spożywania większej ilości pożywienia niż u osób wyspanych.

Niewyspanie ma swoje odbicie także w poziomie hormonów w organizmie – u niewyspanych wzrasta poziom hormonu apetytu – greliny stąd osoby niewyspane są zagrożone nadprogramowymi kilogramami.

Jeśli nie wierzysz w powyższe stwierdzenia – przeczytaj szerzej o badaniach Uniwersytetu w Uppsali na temat braku snu względem apetytu – https://dietetycy.org.pl/sen-sposob-na-poskromienie-apetytu/.

A że sen to zdrowie potwierdza obecnie najstarsza osoba na świecie, która między innymi właśnie jemu przypisuje swoją długowieczność – https://dietetycy.org.pl/sekret-diety-najstarszej-osoby-na-swiecie/ .

Już jutro – trick na odchudzanie #4 Myśl o jedzeniu jeszcze zanim pojawi się na stole

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Redaktor Dietetycy.org.pl

Loading...
Udostępnienia