Kampania „Zdrowe tłuszcze”

Avatar photo

W środę 25 stycznia 2017 roku miała miejsce konferencja prasowa zorganizowana przez firmę Unilever, w ramach prowadzonego przez nią projektu edukacyjnego „Zdrowe tłuszcze”.

Program ten przygotowany został pod patronatem merytorycznym Ogólnopolskiego Centrum Dietetyki Instytutu Żywności i Żywienia oraz Polskiego Towarzystwa Badań nad Miażdżycą. Głównym celem działań w ramach realizowanego programu jest popularyzacja wiedzy na temat zdrowego żywienia oraz roli tłuszczów w zbilansowanej diecie człowieka.

Organizatorzy w przystępny sposób przedstawili rzetelne informacje dotyczące rodzajów tłuszczów, produktów będących ich źródłem w diecie, a także wpływu na zdrowie konsumenta.

W ramach konferencji zaproszono dwóch wysokiej klasy ekspertów. Pani dr Lucyna Pachocka, kierownik Ogólnopolskiego Centrum Dietetyki Instytutu Żywności i Żywienia przestawiła wyniki najnowszych badań dotyczących wpływu różnych rodzajów tłuszczów na zdrowie oraz to jakich wyborów dokonują konsumenci i czy te decyzje korzystnie wpływają na jakość diety.

Wykład pana prof. dr hab. Krzysztofa Krygiera, Kierownika Zakładu Technologii Tłuszczów i Koncentratów Spożywczych Wydziału Nauk o Żywności Katedra Technologii Żywności warszawskiej SGGW wzbudził duże zainteresowanie słuchaczy i liczne pytania dotyczące polskich, europejskich i światowych zaleceń dotyczących spożycia rożnych rodzajów kwasów tłuszczowych.

W ramach kampanii „Zdrowe tłuszcze” promowane jest włączanie do diety wysokogatunkowych tłuszczów roślinnych, a także produkowanych z nich miękkich margaryn. Producent podkreśla ich walory prozdrowotne, wysoką jakość, a także szeroki wybór margaryn, których opakowania zyskały nową atrakcyjną szatę graficzną.

Polska jako jeden z największych europejskich producentów rzepaku słynie z  dobrego gatunku tego surowca, z którego wytwarzany jest olej, stający się wartościowym substratem do produkcji między innymi margaryn.

konferencja prasowa „zdrowe tłuszcze, 25.01.2017