Kanały social media w praktyce dietetyka – od czego zacząć?

Avatar photo
fotografia jedzenia

Wiele osób, wyobrażając sobie swoją karierę dietetyka, myśli przede wszystkim o tych rzeszach pacjentów, którym będzie mógł pomóc oraz wiedzę, którą będzie mógł się dzielić.

Ci, którzy gabinet otwarli wiedzą, że posiadanie własnego gabinetu dietetycznego wiąże się masą innych czynności – jako właściciel gabinetu, poradni – stajesz się też przedsiębiorcą a więc zaczynają dotyczyć cię takie nieznane dziedziny biznesu jak sprawy księgowe, czasami kadrowe (jeśli masz pracowników), logistyczne, organizacyjne oraz promocyjne.

To o tych ostatnich dzisiaj powiemy nieco więcej.

Po co dietetykowi social media?

Jeśli cię nie ma w social mediach – to znaczy, że nie istniejesz. Przesada? Może trochę. Ale zobaczcie, że ta opinia dotyczy osób prywatnych, którym niekoniecznie musi zależeć na rozgłosie.

A jeśli jesteś firmą, która próbuje promować swoje usługi? Brak obecności na platformach, na których ludzie spędzają coraz więcej czasu dnia brzmi jak poważny błąd.

Pomyśl w ten sposób – jakie narzędzia promocyjne możesz wykorzystać do promocji gabinetu? Ulotki, reklama w prasie, nawet lokalna telewizja i radio. Wszystko to dużo kosztuje i może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Co innego posiadanie porządnej strony – wizytówki gabinetu dietetycznego oraz świetnie prowadzonego kanału na facebooku, instagramie, tik toku. Tam docierasz do odbiorców za darmo – lub w sposób płatny, jednak trafiając do odpowiednich osób, w odpowiednim miejscu. Dzisiaj opowiadamy o niezbędniku.

Wizualna perfekcja się sprzedaje

Ciekawym fenomenem jest, że dzięki instagramowi wielu ludzi zaczęło zwracać dużą uwagę na sferę wizualną potraw – to tzw. #foodporn – jedzenie sfotografowane w tak atrakcyjny sposób, że ma się ochotę je zjeść prosto z ekranu komputera.

Oczywiście warto rozpocząć od dobrego aparatu fotograficznego – link. Wielu profesjonalistów starej szkoły poleci ci z miejsca lustrzanki, jednak na potrzeby prowadzenia profilu w social media może wystarczyć aparat cyfrowy.

Biorąc pod uwagę, że czas przy nawale innych obowiązków prowadzenia gabinetu, może się okazać, że to rozwiązanie będzie nawet lepsze. To zwyczajnie dlatego, że szybciej i łatwiej będzie ci przerzucić zdjęcia.

Wiele osób, w tym wytrawnych fotografów, korzysta z jako pomocniczego aparatu z dobrej jakości smartfonów.

Od czego zacząć?

Po pierwsze – poobserwuj innych, skutecznych dietetyków. Zauważysz, że dużo energii poświęcają przygotowaniu oryginalnych przepisów w stylu fit. Mogą być one okraszone poradami. Przepisy możesz mieszać z wpisami treści bardziej edukacyjnej lub motywującej.

Co mogę publikować w social media?

To zależy od twojej kreatywności. Do najczęstszych typów publikacji należą:

  • zdjęcia dań i przepisy w stylu fit
  • obrazki i cytaty motywacyjne
  • zdjęcia „z życia” dietetyka
  • wiedza przekazana w prostej formie (obrazki)

Pamiętaj też do kogo trafiasz ze swoim komunikatem. Nie chcesz, aby komunikat był zbyt trudny, ponieważ twoim docelowym odbiorcą jest pacjent, który całkiem możliwe, że popełnia wiele błędów żywieniowych.

Zrobienie dobrego zdjęcia jedzenia czy nawet twojego gabinetu wymaga lekkiego treningu oraz odpowiedniego doświetlenia. Lampki różnego rodzaju dostępne są w wielu sklepach internetowych. Dobry, krótki poradnik na początek:

Krok 2, czyli publikujemy

Kolejnym twoim narzędziem pracy będzie smartfon. W obecnym świecie większość ludzi korzysta ze smartfona. Warto zaopatrzyć się w takim, który bez problemu pozwoli wykorzystywać aplikacje Instagram, Facebook – tu możecie porównać ceny – link.

Jeśli do sprawy chcecie podejść profesjonalnie to zrobione zdjęcia możecie ulepszyć, korzystając z wysoce profesjonalnych programów w stylu Adobe Photoshop. Są to jednak rozwiązanie drogie i wymagające sporo doświadczenia, by osiągnąć dobre rezultaty. Z drugiej strony, jeśli nie znasz jeszcze narzędzia – możesz pogorszyć jakość zdjęcia.

Natomiast możesz poszukać innych narzędzi, które w sposób prostszy naprawią pewne niedociągnięcia obrazu. Jednym z nich jest darmowy Pixlr. Znajdziecie go w sieci.

Wstępnie obrobione zdjęcie możesz przygotować do publikacji. Instalując na telefonie dedykowaną aplikację możesz podzielić się w dowolnej chwili z odbiorcami informacjami, nowym daniem.

Wytrwałość jest cnotą

Zwróć uwagę na to, aby utrzymywać stały kontakt z odbiorcami. Nie musisz publikować codziennie, ale utrzymywanie stałego kalendarza będzie podstawą sukcesu.

Nie spodziewaj się też tysięcy odbiorców już od drugiego dnia. To przyjdzie z czasem jeśli tylko skupisz się na jakości swoich treści i zdjęć. Jeśli pójdziesz krok dalej to dotrzesz do tego, co jest obecnie najgorętsze w sieciach społecznościowych, czyli…

Video

Video stało się ostatnio królem sieci społecznościowych. Same serwisy promują video wyżej od zwykłych zdjęć, bo bardziej angażuje użytkowników serwisów. Wykorzystaj to jeśli możesz.

Korzystając z krótkich form takich jak Instagram Story, możesz dodać krótki filmik w dowolnym miejscu. Charakterem tego typu publikacji jest to, że nie musi być pięknie dopracowana – liczy się mocny, realistyczny, szczery przekaz.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasz krótki przewodnik okazał się dla was przydatny i macie kilka pomysłów jak poprowadzić z sukcesem swój profil w social media.

Jeśli potrzebujesz sprzętu, który podniesie twoje starania na wyższy poziom – szukaj już niebawem ofert w trakcie black friday – link – to już niedługo a wyjdzie taniej :)

Prowadzicie już swoje profile w social media? Napiszcie w komentarzu!