Kolorowe etykiety produktów spożywczych działają
Kolorowe etykiety na produktach dające prosty przekaz co jest zdrowe, a co nie – działają niezwykle skutecznie. Co ciekawe – takie kolorowe, proste etykiety działają równie pozytywnie na osoby bez względu na wykształcenie czy pochodzenie. Jak takie etykiety wyglądają i na czym polegał eksperyment, który tego dowiódł?
Kolorowe etykiety produktowe
W eksperymencie udział wzięło 4 600 pracowników dużego amerykańskiego szpitala Massachusetts General Hospital, korzystających ze szpitalnego bufetu. Jak wiadomo – w takich miejscach często pokusą jest jedzenie proste, niezdrowe, bez doboru odpowiednich składników. Wcześniejsze badania wskazywały, że szczególnie niezdrowo odżywiają się osoby z niższym wykształceniem, niższym dochodem oraz z mniejszości etnicznych.
Znakowanie
Wprowadzono zatem znakowanie produktów dostępnych dla pracowników. Miały one zaledwie trzy barwy:
- czerwony (produkty niezdrowe)
- żółty (produkty umiarkowanie niezdrowe)
- zielony (produkty o szczególnie dużych właściwościach odżywczych – chude mięso, owoce, warzywa)
Na tym eksperyment się nie skończył. Jako uzupełnienie dodano w ogólnie dostępnych lodówkach małe zmiany. I tak produkty zielone ustawiono na poziomie wzroku, podczas gdy te niezdrowe stopniowo niżej – tak by impulsywnie kierować się najpierw do tych zdrowych.
Rezultaty?
Kolorowe etykiety produktów oraz ustawienie produktów przyniosły identyczne, pozytywne zmiany dla wszystkich grup w badaniu. Konsumowano więcej zielonych produktów, mniej czerwonych.
Artykuł opisujący eksperyment opublikowano w American Journal of Preventive Medicine.
Proste rozwiązania są zatem najlepsze?
Źródło: Brightsurf.com
Dietetycy.org.pl » Aktualności » Kolorowe etykiety produktów spożywczych działają