Marketing smaku [RECENZJA]
Tytuł: Marketing smaku |
Autor: Slawka G. Scarso, Luciana Squadrilli |
Rok wydania: 2017 |
Wydawnictwo: Esteri |
Ilość stron: 360 |
„Marketing smaku” to podręcznik niezwykły. W praktyce spełni on bezbłędnie wymogi dwóch typów odbiorców:
- Tych, którzy chcą wiedzieć jak promować produkty i usługi żywieniowe dzisiaj (a nie na podstawie zakurzonych zaleceń praojców marketingu)
- Tych, którzy kochają Włochy a szczególnie ich kuchnię
Zaliczacie się do którejś z tych grup? Jeśli tak, zapraszam dalej…
Nowoczesny podręcznik
Mam wrażenie, że „Marketing smaku” jest książką, którą przez przypadek moglibyście ominąć w księgarni. Byłby to błąd. Okładka reklamuje, że odpowie ona na pytanie „jak promować produkty regionalne, usługi gastronomiczne oraz organizować wydarzenia kulinarne”. To jednak nie wszystko. Ponieważ głównym pytaniem tej książki jest:
Jak promować jedzenie, by odniosło taki sukces jak kuchnia włoska?
To fakt: gdy o tym pomyślicie, sztuka kulinarna tego państwa w sposób niesłychany objęła w panowanie cały zachodni świat. Pizzerie, trattorie znajdziemy niemal na każdej dużej ulicy większych miast Polski, Europy i Ameryki Północnej. Czy to efekt niespotykanego kunsztu Włochów? Może po części tak. Jest jeszcze coś innego, co sugerują autorki: Włosi po prostu swoje umiejętności kulinarne potrafią sprzedać.
„Marketing smaku” pokazuje jak oni to robią.
I co ważne – nie patrzą przy tym wstecz lecz jest to niezwykle nowoczesny podręcznik, który szczególnie dokładnie analizuje najnowsze media – Internet ze współpracami influencerskimi, Instagramem, Twitterem, Facebookiem. Dosłownie wszystkim tym, co jest teraz na topie.
Co znajdziesz w środku?
Nie wchodząc w szczegóły – znajdziemy w książce pięć głównych części:
I Marketing produktów żywnościowych (to podstawy – czym jest marketing, jak ustalić cenę, przygotować dystrybucję oraz komunikację z klientem i dodatkowo – czym jest zielony marketing)
II Turystyka i gastronomia kulinarna: rynki i tendencje (a w nim na przykład jak tworzyć i wykorzystać do marketingu menu, jak tworzyć marketing mix, etc.)
III Strategie marketingu internetowego stosowane do produktów tradycyjnych i gastronomii (dowiecie się tutaj jak wykorzystać do promocji blog i go wypromować, jak działać i wykorzystać PR oraz social media a także jak reagować w tym medium na krytykę – por. sposób radzenia sobie z negatywną opinią na TripAdvisorze obok ;-)
IV Organizacja wydarzeń (eventów) kulinarnych (jak je przygotować, promować – przed i po nim)
V Praktyczne zastosowanie (to kolekcja studium przypadków włoskich firm, które powyższe zalecenia stosują w praktyce)
Czy warto przeczytać „marketing smaku”?
Nie musisz być specem od marketingu ani wielbicielem Włoch, żeby „Marketing smaku” przypadł Ci do gustu. Myślę, że wiele osób szukających metod promocji własnych usług dietetycznych, poradnictwa, eventów żywieniowych może znacznie lepiej zrozumieć rynek na którym działa. Praca dietetyka jest silnie powiązana właśnie z tym specyficznym rynkiem spożywczym, gdzie kupuje i dokonuje się wyboru jeszcze częściej niż zwykle pod wrażeniem trudnych do uchwycenia różnic w produkcie i jego prezentacji.
Jeżeli zaś pracujecie w branży spożywczej, gastronomii, a już w ogóle restauracji w stylu śródziemnomorskim, nie możecie nie mieć tej książki na półce.
Dietetycy.org.pl » Aktualności » Marketing smaku [RECENZJA]
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zawodowo związany z marketingiem internetowym i handlem elektronicznym. W dietetycy.org.pl odpowiedzialny za promocję serwisu.