Nowe trendy: jedzenie kupowane online
Chociaż w Polsce jest to dopiero nowinka i z rzadka jest wykorzystywana przez konsumentów to jedzenie kupowane przez Internet zyskuje dynamicznie na popularności. Usługa, która polega na zamówieniu w sklepie dostawy do domu wcześniej wybranego menu może kusić nie tylko wygodą ale i cenami. A jaki jest wpływ takiego ułatwienia na nasze zdrowie?
Odpowiedzi na to pytanie szukał niedawno Ryan McDevitt z University of Rochester’s Simon Graduate School of Business. Grupa przebadanych wynosiła ponad 50 tysięcy osób o różnych nawykach w kupowaniu – zarówno kupujących online, przez telefon jak i biorących jedzenie na wynos.
Niezdrowo i drogo?
Choć nie w każdym przypadku rezultat musi być ten sam, to osoby kupujące online co do zasady płaciły drożej za mniejszą ilość jedzenia (o 4%), zaś ich kaloryczność była o ponad 6% wyższa. Jakie z tego wnioski?
Zamówienia składane online często są o wiele bardziej kompleksowe, zawierają więcej dodatków i sosów, których normalnie byśmy nie zamówili – bądź czasami byśmy się ich wstydzili. Wyzbycie się takich zahamowań sprawia, że w efekcie kupując przez Internet – zwykle zyskujemy na wadze, tracąc pieniądze.
Źródło: blog.foodnetwork.com
Dietetycy.org.pl » Aktualności » Nowe trendy: jedzenie kupowane online
Redaktor naczelna portalu Dietetycy.org.pl. Doświadczony wykładowca akademicki i szkoleniowiec. Autor licznych artykułów w prasie branżowej oraz naukowej. Udziela wypowiedzi eksperckich w mediach. redakcja@dietetycy.org.pl