Pepsi rezygnuje z aspartamu

Avatar photo
pepsi aspartam
pepsi aspartam
Brent Hofacker / 123RF

Koncern produkujący napoje słodzone wobec pojawiających się co chwila głosów na temat szkodliwości powszechnie stosowanej substancji słodzącej – aspartamu, zdecydował się z niej zrezygnować i zastąpić ją sukralozą (inaczej splenda), czyli pochodną sacharozy, trzykrotnie słodszą od aspartamu. Na początek zmiana zostanie wprowadzona na terenie USA z oznaczeniem na etykiecie „Now Aspartam Free” (teraz bez aspartamu).

Czołowe koncerny produkujące napoje korzystały do tej pory z aspartamu w szczególności do słodzenia napojów „dietetycznych”, czyli o obniżonej kaloryczności. Co ważne – zarówno FDA jak i UE wskazują na to, że aspartam w obecnie stosowanych dawkach jest bezpieczny (czytaj więcej). Niemniej Pepsi zdecydowało się na ten krok, badając obawy konsumentów, które w głównej mierze powodowały spadającą sprzedaż dietetycznych napojów gazowanych.

Główny konkurent Pepsi – Coca-Cola na razie pozostaje przy słodzeniu aspartamem. Według przedstawicieli Pepsi smak napoju nie powinien być znacznie różny od dotychczasowego, natomiast konsumenci mogą się spodziewać odrobinę innego posmaku.

Zobacz również
dysfagia

Źródło: geek.com