Rynek usług dietetycznych w Polsce 2015

Avatar photo

Mamy przyjemność przedstawić naszym czytelnikom najnowszy raport konkurencji usług dietetycznych w poszczególnych polskich miastach. Jest to już trzeci tego typu raport i tym bardziej zachęcamy do jego lektury, bo od zeszłego roku zaszły widoczne zmiany w największych polskich aglomeracjach. Jakie?

Rynek dietetyczny w Polsce

Poniżej znaleźć można zestawienie wskaźników konkurencyjności na tle ludności, zainteresowania usługami dietetycznymi oraz ilości gabinetów dietetycznych w kilkunastu głównych miastach Polski. Wskaźnik konkurencyjności to szacowany indeks ilości potencjalnych klientów, przypadających na jeden gabinet dietetyczny w danym mieście. Tym samym gabinety w mieście z indeksem 1 mają bardzo słabą konkurencję w swoim regionie, zaś te z indeksem 10 – działają na bardzo nasyconym terenie (nawet po wzięciu pod uwagę liczby ludności i potencjalnych klientów).

Komentarz do raportu

W roku 2015 najbardziej nasyconym miastem pozostaje wciąż Warszawa. Chociaż wydawałoby się, że rynek ten jest najbardziej chłonny, nie brak w nim osób wykształconych, doceniających wartość usług dietetycznych – to nasycenie konkurencji jest tu na tyle duże, że poradniom dietetycznym ciężko jest się przebić.

Należy również zwrócić uwagę na dwa inne miasta, w których ciężko jest zdobyć klienta – są to Gdańsk i Katowice.

Tak jak w zeszłym roku, również teraz wiele mniejszych miast ma mniej poradni w stosunku do liczby klientów – pytaniem otwartym pozostaje ile osób finalnie decyduje pojechać po usługę do większego miasta lub decyduje się na porady online.

Sytuację dotyczącą cen usług dietetycznych przedstawiamy w oddzielnym raporcie cen usług dietetycznych 2015.

raport

Najtrudniej w największych miastach

Największą szacunkową konkurencyjność obserwować można w największych miastach. Pod tym względem czołówka jest niemal bez zmian w stosunku do 2014 i 2013.

top

W czołówce pozostają Warszawa, Gdańsk, Katowice, Poznań i Kraków – pojawiła się tam też Łódź.

Zobacz również
kwas chlorogenowy zielona kawa

Dla dietetyków, działających w takim trudnym, konkurencyjnym otoczeniu, najważniejszą kwestią pozostaje odpowiednio prowadzona akcja promocyjna oraz budowa wizerunku, zapewniająca przewagę konkurencyjną. Przeczytaj więcej na temat promocji usług dietetycznych w artykule: „Marketing dla dietetyków w 5 krokach„, o możliwościach zaś budowy wizerunku we współpracy z dietetycy.org.pl na specjalnej stronie > link.

O raporcie

Raport został przygotowany na podstawie danych GUS dotyczących ludności, ilość potencjalnych klientów została oceniona na podstawie ilości zapytań wysyłanych w wyszukiwarkach internetowych na temat usług w danym mieście, zaś nasycenie gabinetami dietetycznymi przez uśrednione dane z wiodących katalogów, agregujących informacje o gabinetach dietetycznych.

Jednym z nich jest katalog dietetycy.org.pl. Wpis do niego można dokonać bezpłatnie – zobacz więcej w katalogu poradni dietetycy.org.pl

Zapraszamy do dzielenia się Waszymi uwagami i spostrzeżeniami w komentarzach !