Marketing dla dietetyków w 2024 roku – w 5 krokach

Avatar photo
✔ Aktualizacja: nowe wyniki badań
marketing dla dietetyków

Wreszcie udało Ci się założyć poradnię dietetyczną. Po przejściach związanych z rejestracjami i przygotowaniem warsztatu pracy przyszedł czas na prawdziwą pracę. Chociaż wielu osobom wydaje się, że odtąd droga jest już prostsza (a przynajmniej w porównaniu z wizytami w urzędach), to tak naprawdę tutaj zaczynają się schody.

Niestety bardzo rzadką sytuacją jest taka w której klienci będą uderzać do poradni drzwiami i oknami. Oczywiście dobra marka i wysoka jakość będą procentować – jednak na początku potrzebne są odpowiednio dobrane kroki marketingowe. Ale spokojnie – nie musicie się niczego bać – wystarczy zastosować się do kilku najlepszych praktyk, które prezentujemy w poniższym artykule.

Krok 1: najważniejsze pytanie

Wielu dietetyków oraz przedsiębiorców w ferworze pracy szybko zapomina o swoim kliencie. Wiele osób na samym początku zaczyna reklamować się byle gdzie i byle jak. Oczywiście możesz zacząć od rozdawania ulotek w centrum miasta ale…

Właśnie – kto będzie faktycznie zainteresowany taką reklamą? Twoim zadaniem w pierwszym kroku jest zdecydowanie się kto jest Twoim klientem. Gdy zaczynamy działalność często możemy sobie zwizualizować kim jest nasz docelowy klient. Spróbuj zamknąć oczy i opisać w 2-3 zdaniach kim on / ona jest.

Odpowiedz sobie na pytanie – kim jest, jak wygląda i co robi Twój klient?

Krok 2. Znajdź odbiorcę !

Teraz już wiesz kim jest Twój klient – kolejnym krokiem jest już tylko stwierdzić gdzie znajdziesz tę osobę. Jeśli klientem jest osoba poszukująca dietetyka sportowego niechybnie najłatwiej będzie do niej dotrzeć przez kluby fitness, sportowe, magazyny dotyczące sportu i kulturystyki oraz serwisy internetowe na ten właśnie temat. Zupełnie inaczej będzie w przypadku kobiet w ciąży czy też singli.

Wypisz miejsca gdzie można znaleźć osobę, która odpowiada profilowi Twojego klienta.

Krok 3. Wybierz najefektywniejsze kosztowo rozwiązanie

Niestety aby dotrzeć do klienta będziesz potrzebować dwóch bardzo ważnych środków – swojego czasu oraz pieniędzy. Zastanów się, czy jesteś w stanie dotrzeć ze swoim przekazem do docelowego klienta. Jeśli tak – ile będzie to kosztować – bierz pod uwagę zarówno czas jak i pieniądze.

Istnieje wiele niemal bezkosztowych sposobów reklamy – jednak tylko niektóre z nich pozwolą na odpowiednie wypromowanie własnego gabinetu dietetycznego. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie działań bezpłatnych z płatną reklamą.

Rozplanuj swój budżet na promocję.

Krok 4. Rozważ następujące miejsca:

  • Własna strona internetowa – to dla wielu podstawa działalności. Wpisy do katalogów i witryn tematycznych są dobrym pomysłem lecz raczej jako uzupełnienie obecności w Internecie a nie jej podstawa
  • Social media – facebook, instagram, tiktok, X, youtube – miejsc do dotarcia do milionów Polaków jest dużo. Platformy te pozwalają na dotarcie do Klientów i autopromocję
  • Ulotki – wiele osób narzeka na ich brak efektywności lecz trzeba pamiętać, że jest to rozwiązanie stosunkowo niskokosztowe i jeżeli uda Ci się dotrzeć do miejsc, które odwiedza Twoja grupa docelowa będziesz zawsze kilka kroków przed konkurencją. Dodatkowo pozwala na przekazanie atrakcyjnych rabatów i promocji.
  • Magazyny, radio, telewizja – jest to zdecydowanie najdroższa forma promocji jednak czasami szczególnie w przypadku niszowych mediów można dotrzeć do bardzo ukierunkowanej grupy docelowej a przy mniejszych wydawcach o niskim nakładzie koszty również nie są odstraszające
  • Obecność w mediach – istnieje wiele gabinetów dietetycznych, które są obecne w mediach – telewizji, radiu, gazetach. To te najbardziej rozpoznawalne. Nawet jeśli zaczynasz – możesz zawsze spróbować obecności w serwisach internetowych dotyczących zdrowia i starać się wyrobić swoją markę jako specjalisty w swojej dziedzinie.
  • Reklamy w Internecie – w formie banerów, maili, reklam i działań w sieciach społecznościowych, reklam w wyszukiwarce i programach partnerskich. Już wkrótce oddzielny artykuł na temat marketingu dla dietetyków w Internecie będzie dostępny na dietetycy.org.pl i wtedy zajmiemy się tą tematyką dokładniej.
  • Umowy partnerskie – może masz znajomego, który prowadzi swój biznes o podobnym profilu klienta? Często dobrym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy dla wspólnego dobra – i polecanie swoich usług nawzajem.
  • Word of mouth – ostatnie lecz często najważniejsze. Gdy wykorzystasz poprzednie kroki i Twoje usługi będą zadowalające dla klienta polecą Ciebie innym znajomym. Choć wydaje się najprostsze – często to właśnie największe wyzwanie. Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule „Sprawdzanie rzetelności gabinetów dietetycznych

Wyselekcjonuj odpowiednie metody promocji i rozplanuj je w czasie.

 Krok 5. Zacznij działać !

Najważniejsze jest to, by zacząć. Dobrym początkiem będzie zapisanie się do naszego darmowego kursu o pierwszych krokach w zawodzie dietetyka. Znajdziesz go pod poniższym linkiem!

LINK DO KLUBU SZKOLENIOWEGO >

  • Data pierwotnej publikacji artykułu: 8.05.2013
  • Data ostatniej aktualizacji: 2.1.2024