Podstawowe błędy marketingowe dietetyka

Avatar photo
marketing działalność

Podstawowym błędem amatorów biznesu również w branży dietetycznej jest oficjalne otworzenie firmy bez wcześniejszego przygotowania. Bez planu człowiek działa „na czuja”, a to nie zawsze przynosi efekty. Jeśli działasz w branży dietetycznej, to zobacz, czego warto unikać, a szczególnie w zakresie marketingu internetowego.

Błędy przedsiębiorców

Prowadzenie firmy to zadanie dla osób, które są przedsiębiorcze, potrafią zorganizować sobie pracę, a zarazem są dobre w określonym fachu. Widać od razu, że każdy, kto myśli o „przejściu na swoje” musi być:

  • prezesem,
  • managerem,
  • fachowcem.
błędy marketingowe plan
© kantver / 123RF

To jednak nie wszystko, bo „im dalej w las”, tym więcej wymagań. Według specjalistów w prowadzeniu firmy najważniejsze są 4 elementy. Są to:

  • umiejętne zarządzanie firmą i inwencja twórcza,
  • administracja i operacyjność,
  • marketing i sprzedaż,
  • logistyka i obsługa klienta.

Wszystkie z nich są ważne, jednakże teraz skupmy się na czymś, bez czego firma na pewno nie będzie mieć klientów. Na reklamie.

Marketing, a w tym ten internetowy to sposób na pozyskiwanie nowych klientów. Bez nich nie masz przychodu, a bez przychodu Twój biznes umiera.

Można powiedzieć wprost – reklama to faktycznie dźwignia handlu.

Najczęstsze błędy

Bardzo typowym błędem amatorów biznesu jest oficjalne otwarcie firmy bez przygotowania planu na marketing. Jeśli ktoś myśli, że po otworzeniu firmy będzie czas na tworzenie reklamy, to się grubo myli. Poniżej znajdziesz kilka podstawowych błędów przedsiębiorców.

10 typowych błędów przedsiębiorców

  • małe zaangażowanie w promocję,
  • nieznajomość grupy docelowej,
  • nadmierny optymizm, brak realnych wyliczeń,
  • zbyt niskie ceny,
  • zła strategia marketingowa,
  • brak procedur,
  • perfekcjonizm,
  • nieznajomość trendów marketingowych,
  • nieznajomość przepisów,
  • brak dobrych księgowych.

Jak widzisz, przynajmniej 5 z nich dotyczy marketingu.

Błędy marketingowe dietetyków

Poniżej znajdziesz typowe błędy specjalistów od żywienia, którzy dopiero wchodzą na rynek ze swoimi usługami.

marketing seo
© rawpixel / 123RF

1. Strona WWW i profil na Facebooku  – wystarczy

Niestety nie wystarczy. Jeśli ktoś myśli, że postawienie strony i profilu w mediach przyciągnie nowych klientów, to rzeczywistość szybko to zweryfikuje. Social media i witryna WWW to narzędzia, na których dopiero aktywne działanie może przyciągnąć klientów.

Zatem bez pomysłu na prowadzenie tych kanałów, warto 2 razy przemyśleć, czy na ten moment inwestowanie pieniędzy i czasu w te elementy przyniesie jakiś efekt.

2. Posty w mediach społecznościowych o niczym

Niektórzy myślą, że udostępniane śmiesznych obrazków nawiązujących do branży (w tym wypadku dietetycznej) będzie przyciągało klientów. Niestety to strzał w kolano. Takie zdjęcia nie dość, że nie zwiększają zasięgów, to przede wszystkim nie budują wizerunku eksperta.

Nieprzypadkowo wciąż mówi się o tym, że „content is king”. Jak to rozumieć? To proste. Dawaj wartość, dziel się wiedzą, odpowiadaj na nurtujące pytania w postach – to zawsze przynosi efekty.

3. Brak planu na marketing

Marketing internetowy to niemalże 20 różnych składników. Można go robić na wiele sposobów i warto wiedzieć, które z tych składników wykorzystać, ponieważ nie wszystkie zadziałają wobec określonej grupy docelowej. 

Media społecznościowe nie pozwolą Ci dotrzeć do pacjentów kardiologicznych powyżej 50 roku życia, tak jak i email marketing nie trafi do młodzieży, która woli szybsze sposoby komunikacji. Widzisz, o co chodzi? Dobieraj narzędzia do grupy docelowej.

4. Strona internetowa to tylko wizytówka

Pomimo że strona WWW to filar i zazwyczaj wizytówka firmy, to może ona służyć do wielu innych celów. Jednym z nich jest budowanie bazy kontaktów, poprzez dzielenie się wiedzą i zbieranie adresów e-mail. Jeśli masz już stronę to aktywne działanie na niej, pozwala Ci działać prężniej. Korzystaj z tego.

Zobacz również
jadłowstręt psychiczny

5. Nieznajomość trendów 

Brak wizytówki „Moja Firma”

Wizytówka jest ważna w przypadku firm lokalnych, jeśli więc masz gabinet stacjonarny, to brak skonfigurowanej wizytówki skraca Twoje zasięgi w przeglądarce Google.

Grafiki sprzed epoki

Posty w mediach społecznościowych tworzy się według określonego schematu, który faktycznie działa. Przez wiele lat specjaliści od marketingu zauważyli, co bardziej zwraca uwagę użytkowników mediów społecznościowych i warto to wykorzystać. Jeśli coś przynosi lepsze efekty to, po co robić coś, co takiego efektu nie wywołuje.

Blog bez SEO

Jeśli prowadzisz bloga, to treści powinny spełniać 2 funkcje:

  1. Dawać wartość- budowanie wizerunku eksperta;
  2. Pozycjonować Twoją stronę – lepsza widoczność w internecie.

Pisanie pod SEO nie jest trudne, wystarczą podstawy.

Podsumowanie

błędy marketingowe
© kritchanut / 123RF

Jak widzisz, błędów amatorów biznesu wyróżnić można kilka. W popełnianiu nich nie ma nic złego, o ile wyciągasz z nich wnioski i z miesiąca na miesiąc Twoje działania przynoszą lepsze efekty. Już teraz wiesz, co jest najbardziej typowe dla branży dietetycznej. Wykorzystaj tę wiedzę.