5/5 (2)

Wreszcie udało Ci się założyć poradnię dietetyczną. Po przejściach związanych z rejestracjami i przygotowaniem warsztatu pracy przyszedł czas na prawdziwą pracę. Chociaż wielu osobom wydaje się, że odtąd droga jest już prostsza (a przynajmniej w porównaniu z wizytami w urzędach), to tak naprawdę tutaj zaczynają się schody.

Niestety bardzo rzadką sytuacją jest taka w której klienci będą uderzać do poradni drzwiami i oknami. Oczywiście dobra marka i wysoka jakość będą procentować – jednak na początku potrzebne są odpowiednio dobrane kroki marketingowe. Ale spokojnie – nie musicie się niczego bać – wystarczy zastosować się do kilku najlepszych praktyk, które prezentujemy w poniższym artykule.

Krok 1: najważniejsze pytanie

Wielu dietetyków oraz przedsiębiorców w ferworze pracy szybko zapomina o swoim kliencie. Wiele osób na samym początku zaczyna reklamować się byle gdzie i byle jak. Oczywiście możesz zacząć od rozdawania ulotek w centrum miasta ale…

Właśnie – kto będzie faktycznie zainteresowany taką reklamą? Twoim zadaniem w pierwszym kroku jest zdecydowanie się kto jest Twoim klientem. Gdy zaczynamy działalność często możemy sobie zwizualizować kim jest nasz docelowy klient. Spróbuj zamknąć oczy i opisać w 2-3 zdaniach kim on / ona jest.

Odpowiedz sobie na pytanie – kim jest, jak wygląda i co robi Twój klient?

Krok 2. Znajdź odbiorcę !

Teraz już wiesz kim jest Twój klient – kolejnym krokiem jest już tylko stwierdzić gdzie znajdziesz tę osobę. Jeśli klientem jest osoba poszukująca dietetyka sportowego niechybnie najłatwiej będzie do niej dotrzeć przez kluby fitness, sportowe, magazyny dotyczące sportu i kulturystyki oraz serwisy internetowe na ten właśnie temat. Zupełnie inaczej będzie w przypadku kobiet w ciąży czy też singli.

Przeczytaj także na dietetycy.org.pl:  Zielona dieta koktajlowa - J.J. Smith [RECENZJA]

Wypisz miejsca gdzie można znaleźć osobę, która odpowiada profilowi Twojego klienta.

Krok 3. Wybierz najefektywniejsze kosztowo rozwiązanie

Niestety aby dotrzeć do klienta będziesz potrzebować dwóch bardzo ważnych środków – swojego czasu oraz pieniędzy. Zastanów się, czy jesteś w stanie dotrzeć ze swoim przekazem do docelowego klienta. Jeśli tak – ile będzie to kosztować – bierz pod uwagę zarówno czas jak i pieniądze.

Istnieje wiele niemal bezkosztowych sposobów reklamy – jednak tylko niektóre z nich pozwolą na odpowiednie wypromowanie własnego gabinetu dietetycznego. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie działań bezpłatnych z płatną reklamą.

Rozplanuj swój budżet na promocję.

Krok 4. Rozważ następujące miejsca:

Własna strona internetowa – to dla wielu podstawa działalności. Wpisy do katalogów i witryn tematycznych są dobrym pomysłem lecz raczej jako uzupełnienie obecności w Internecie a nie jej podstawa

Ulotki – wiele osób narzeka na ich brak efektywności lecz trzeba pamiętać, że jest to rozwiązanie stosunkowo niskokosztowe i jeżeli uda Ci się dotrzeć do miejsc, które odwiedza Twoja grupa docelowa będziesz zawsze kilka kroków przed konkurencją. Dodatkowo pozwala na przekazanie atrakcyjnych rabatów i promocji.

Magazyny, radio, telewizja – jest to zdecydowanie najdroższa forma promocji jednak czasami szczególnie w przypadku niszowych mediów można dotrzeć do bardzo ukierunkowanej grupy docelowej a przy mniejszych wydawcach o niskim nakładzie koszty również nie są odstraszające

Przeczytaj także na dietetycy.org.pl:  Dynamika BMI we wczesnym dzieciństwie a ryzyko trwałej otyłości

Obecność w mediach – istnieje wiele gabinetów dietetycznych, które są obecne w mediach – telewizji, radiu, gazetach. To te najbardziej rozpoznawalne. Nawet jeśli zaczynasz – możesz zawsze spróbować obecności w serwisach internetowych dotyczących zdrowia i starać się wyrobić swoją markę jako specjalisty w swojej dziedzinie.

Reklamy w Internecie – w formie banerów, maili, reklam i działań w sieciach społecznościowych, reklam w wyszukiwarce i programach partnerskich. Już wkrótce oddzielny artykuł na temat marketingu dla dietetyków w Internecie będzie dostępny na dietetycy.org.pl i wtedy zajmiemy się tą tematyką dokładniej.

Umowy partnerskie – może masz znajomego, który prowadzi swój biznes o podobnym profilu klienta? Często dobrym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy dla wspólnego dobra – i polecanie swoich usług nawzajem.

Word of mouth – ostatnie lecz często najważniejsze. Gdy wykorzystasz poprzednie kroki i Twoje usługi będą zadowalające dla klienta polecą Ciebie innym znajomym. Choć wydaje się najprostsze – często to właśnie największe wyzwanie. Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule “Sprawdzanie rzetelności gabinetów dietetycznych

Wyselekcjonuj odpowiednie metody promocji i rozplanuj je w czasie.

 Krok 5. Zacznij działać !

Najważniejsze jest to, by zacząć. Dobrym początkiem będzie dodanie informacji o swoim gabinecie do naszego katalogu – jest to zupełnie darmowe i nie wymaga rejestracji. Jeśli macie dodatkowe pytania jak również swoje własne rady oraz uwagi, przemyślenia – będziemy wdzięczni za wszystkie komentarze.

Przeczytaj także na dietetycy.org.pl:  10 lat Sanprobi

Dodaj swój gabinet dietetyczny do katalogu dietetycy.org.pl tutaj !

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Redakcja Dietetycy.org.pl -

Kontakt: redakcja@dietetycy.org.pl

Yes No