Teraz czytasz
Canada Food Guide 2019

Canada Food Guide 2019

canadian food guide 2019

Świeżo opublikowana aktualizacja „Canada Food Guide” – poradnika żywieniowego dla mieszkańców Kanady odbiła się szerokich echem w środowisku dietetyków. Publikacja wyeliminowała dotychczasową wizję, jaką wielu Kanadyjczyków kojarzy z kolorowym poradnikiem powszechnie używanym w m.in. szpitalach, szkłach i przedszkolach. „Canada Food Guide 2019” jest bardzo oczekiwaną zmianą. Pierwsze wydanie miało miejsce w 1942 roku, a ostatnią aktualizację przedstawiono w 2007 r.

Canada Good Guide 2019

Kliknij w obrazek, aby przejść do strony Canada’s Food Guide:

Roślinne źródła białka

Jedną z głównych zmian, którą zawarto w nowym przewodniku, jest skupienie się na roślinnych źródłach białka – posunięcie, które wzbudziło niepokój wśród kanadyjskiej branży mleczarskiej.

białko roślinne
© bondd / 123RF

W oświadczeniu organizacja reprezentująca kanadyjskich rolników ostrzegła, że ​​decyzja może negatywnie wpłynąć na sektor. „Nie tylko zaszkodzi to sektorowi mleczarskiemu i setkom tysięcy ludzi, których rolnictwo jest źródłem utrzymania, ale także może zaszkodzić kanadyjskim konsumentom, wprowadzając zamieszanie w kwestii wartości odżywczej produktów mlecznych” – jak powiedział Pierre Lampron, prezes Dairy Farmers of Canada.

Hasan Hutchinson, dyrektor generalny ds. polityki żywieniowej i promocji w Health Canada, powiedział, że Health Canada pozostało wierne celowi, jakim jest oparcie nowego poradnika na najlepszych dostępnych dowodach uznanych również przez organizacje międzynarodowe. Kiedy pracę nad aktualizacją poradnika rozpoczęły się wiele lat temu, Health Canada oświadczyła, że ​​nie będzie opierać zasad zdrowego żywienia zawartych w publikacji na badaniach przeprowadzanych przez przemysł spożywczy.

Jaka rola pokarmów pochodzenia zwierzęcego?

Jak przypomina Hutchinson, Health Canada nie sugeruje, że białka pochodzenia zwierzęcego są mało wartościowe pod względem odżywczym. Zauważa także, że poradnik nadal będzie zalecał Kanadyjczykom konsumpcję pokarmów pochodzenia zwierzęcego, w tym mleka i jogurtów o niższej zawartości tłuszczu oraz serów o niższej zawartości tłuszczu i sodu. W publikacji znajdzie się także odniesienie do chudego mięsa, drobiu i innych produktów odzwierzęcych jako przykładów wartościowych wyborów żywieniowych. Niemniej jednak, przewodnik w największej mierze będzie się skupiał na produktach będących źródłem białka pochodzenia roślinnego.

Regularne spożywanie pokarmów pochodzenia roślinnego, a więc warzyw, owoców, orzechów, produktów pełnoziarnistych może mieć pozytywny wpływ na zdrowie”– powiedział Hutchinson, zwracając uwagę, że skala występowania chorób sercowo-naczyniowych jest szczególnym problemem.

Warzywa, owoce i produkty zbożowe

W załączniku do konsultacji Health Canada informuje się, większość Kanadyjczyków nie spożywa wystarczająco dużo warzyw, owoców i pełnoziarnistych produktów zbożowych, a wielu z nich także pije napoje bogate w węglowodany proste.

Stwierdzono również, że potrzebne są zmiany w kierunku zwiększenia konsumpcji źródeł białka roślinnego, a nowy poradnik może pomóc Kanadyjczykom spożywać także większą ilości pokarmów bogatych w błonnik pokarmowy, jeść mniej czerwonego mięsa i zastępować pokarmy zawierające głównie tłuszcze nasycone produktami spożywczymi, będącymi źródłami nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Zobacz również
nieswoiste zapalenie jelit

Źródło:

https://globalnews.ca/news/4816615/new-food-guide-plant-protein/

http://dailyhive.com/vancouver/canadas-food-guide-update-2019

5/5 (7)

Proszę oceń