Kawa a sen

kawa a senKawa przed snem nie jest dobrym pomysłem i wiedzą o tym nie tylko miłośnicy czarnego naparu. Czy chodzi o kawę wieczorną? Nie tylko! Amerykańscy badacze wskazują na wyniki swojego ostatniego eksperymentu i sugerują, że kawa wypita nawet sześć godzin przed snem, może go skrócić aż o godzinę.

Po 17 szlaban na kawę?

Powyższa zasada powinna przyświecać wszystkim, którzy mają problemy ze zdrowym snem. Okazuje się, że nie tylko kawa wypita późnym wieczorem wpływa na jego jakość. Badacze rozszerzyli pole swoich dociekań i stosując eksperyment uwzględniający podawanie tabletek z kofeiną w dawce podobnej do około trzech kaw wykazali, że popołudniowa kawa również wpływa negatywnie na sen.

Nie widać różnicy – jednak ona jest

O ile zdajemy sobie sprawę z tego, że jeśli źle prześpimy noc, winowajcą mogła być wieczorna kawa – to w przypadku wypitej wcześniej nie wiążemy tych faktów. Wyniki badań przeprowadzonych na dwunastu osobach były potwierdzone przez zastosowanie zarówno rozmów na temat jakości snu jak i wskazań przenośnych monitorów snu.

Więcej artykułów na temat kawy znajdziecie tutaj: https://dietetycy.org.pl/tag/kawa/

Badanie zostało opisane w artykule Journal of Clinical Sleep Medicine

Zostaw swoją opinię:

O autorze

Kontakt: redakcja@dietetycy.org.pl

Udostępnienia