Telewizja uczy dzieci jeść złe jedzenie
Według najświeższego raportu opublikowanego w Archives of Disease in Childhood telewizja przedstawia w dobrym świetle produkty żywnościowe, które powinny być wykluczane z diety bądź chociaż ich udział minimalizowany – chodzi o słodycze, słodzone napoje. Nic dziwnego, że zachęcanie do zdrowych nawyków żywieniowych dziecka może być trudnym wyzwaniem. Jak wygląda zatem statystyka (dane z Anglii i Irlandii – ponad 1000 przypadków)?
Nie tylko product placement
To o czym wszyscy rodzice muszą pamiętać to kwestia tego, że w programach dla dzieci pojawia się typowy product placement – i co ważne pojawia się on częściej niż w przypadku innych grup wiekowych. Informacja nie do przecenienia jeśli weźmiemy pod uwagę, że dzieci są najbardziej podatne na taki przekaz. Co zaś wskazuje samo badanie?
Tylko 19,8% programów dla dzieci pokazywało wspomniane produkty w złym świetle, blisko połowa – 47,5% neutralnie, zaś aż 32,6% jak najbardziej pozytywnie. Co ciekawe – wykorzystanie jedzenia w programach dla dzieci rzadko tłumaczone jest tym jak może pomóc w zdrowiu – to tylko 2% przypadków. Głównymi przypadkami gdy jedzenie pojawia się w TV to spotkania towarzyskie i świętowanie – w podobnej ilości przypadków chodziło o zaspokojenie głodu bądź pragnienia.
Zobacz także dlaczego dzieci nienawidzą warzyw? oraz sposób na niejadka
Źródło: medicalnewstoday.com
Dietetycy.org.pl » Aktualności » Telewizja uczy dzieci jeść złe jedzenie