W jaki sposób klienci sprawdzają rzetelność gabinetów dietetycznych?
Odpowiedź na to pytanie jest kluczowe dla poznania tego, jak sprawić by odbiorcy usług dietetycznych chętnie odwiedzali dany gabinet. Decydując się na wybór poradni dietetycznej zazwyczaj klienci poszukują opinii i sugerują się przede wszystkim opinią osób znajomych, które wcześniej korzystały z usług danego gabinetu lub jeśli jako pierwsi przecierają szlaki – poszukują informacji w Internecie. Jakiego typu informacje są przede wszystkim istotne w obu przypadkach?
Istotne informacje – czas i miejsce
Ważnym elementem wyboru odpowiedniego gabinetu to przede wszystkim lokalizacja, łatwość dojazdu oraz dostępność terminów wizyt. Oczywiście może też to działać w drugą stronę: jeśli dostępny jest dowolny termin od zaraz – klient może odnieść wrażenie, że gabinet jest mało popularny i przyciąga niewielu chętnych, a co za tym idzie – jakość świadczonych usług nie jest na wysokim poziomie lub ceny odstraszają potencjalnych nabywców usług dietetycznych.
Pierwsza wizyta
Decyzja o dalszych wizytach w już odwiedzonym gabinecie dietetycznym może być również oparta o rzetelność przeprowadzenia wywiadu żywieniowego z klientem. Oceniana jest wnikliwość zadawanych pytań, czas trwania oraz zaangażowanie dietetyka w procedurę. Wnikliwi klienci często proszą dietetyka o podanie przykładowego jadłospisu aby zweryfikować dokładność i poziom trudności przepisów. Bywa tak, że niektóre diety odstraszają – z jednej strony zbytnią prostotą i schematycznością (n.p. wątróbka + ziemniaki na obiad) – z drugiej odstraszają zbyt egzotyczne potrawy, trudno dostępne składniki. Najlepszym rozwiązaniem jest szukanie złotego środka. Klient natrafiając na ofertę takiej poradni może zrezygnować z usług dietytka w ogóle lub pójść do konkurencji.
Klienci czasami posiadają znaczną wiedzę w zakresie żywienia człowieka i chętnie sprawdzają kwalifikacje dietetyków bazując na swojej wiedzy – szczególnie odnosi się to do osób cierpiących na poważniejsze choroby, wymagające specyficznej diety. Stąd też dietetycy nie znający m.in. podstawowych pojęć takich jak wymienniki węglowodanowe bądź nie znający jednostek chorobowych oraz stosowanych w nich dietoterapii są przyłapywani przez klientów na niewiedzy, tracąc ich zaufanie oraz możliwość bycia przez nich polecanym innym osobom.
Ważny jest także kontakt z dietetykiem – to znaczy jego dyspozycyjność wobec klienta – to czy jest dostępny pod telefonem, czy i jak szybko odpowiada na e-maile.
Po pierwsze jakość
Najistotniejsza jest jednak jakość układanych jadłospisów – to na podstawie efektów dietetyk jest rozliczany przez klienta. O stopniu zadowolenia odbiorcy z diety decyduje to czy uwzględniają one preferencje klienta zawarte w wywiadzie żywieniowym, czy przepisy są proste i łatwe do wykonania, czy uwzględniają produkty sezonowe. Niezależnie od tych kwestii – najważniejsze to ich zbilansowanie i pokrycie zapotrzebowania na składniki odżywcze. Diety uniwersalne nie są cenione przez klientów jeśli skusiła ich oferowana przez niemal wszystkie gabinety obietnica traktowania indywidualnego. Jeśli została ona zadeklarowana na wstępie, to powinna być bezwzględnie przestrzegana.
Redaktor naczelna portalu Dietetycy.org.pl.
Doświadczony wykładowca akademicki i szkoleniowiec. Autor licznych artykułów w prasie branżowej oraz naukowej. Udziela wypowiedzi eksperckich w mediach.
redakcja@dietetycy.org.pl
Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam oraz naszym Partnerom wyszczególnionym w Polityce Prywatności przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie oraz na personalizację reklam. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.