Sprawdzanie rzetelności gabinetów dietetycznych

Avatar photo
sprawdzanie gabinetów dietetycznych

W jaki sposób klienci sprawdzają rzetelność gabinetów dietetycznych?

Odpowiedź na to pytanie jest kluczowe dla poznania tego, jak sprawić by odbiorcy usług dietetycznych chętnie odwiedzali dany gabinet. Decydując się na wybór poradni dietetycznej zazwyczaj klienci poszukują opinii i sugerują się przede wszystkim opinią osób znajomych, które wcześniej korzystały z usług danego gabinetu lub jeśli jako pierwsi przecierają szlaki – poszukują informacji w Internecie. Jakiego typu informacje są przede wszystkim istotne w obu przypadkach?

Istotne informacje – czas i miejsce

Ważnym elementem wyboru odpowiedniego gabinetu to przede wszystkim lokalizacja, łatwość dojazdu oraz dostępność terminów wizyt. Oczywiście może też to działać w drugą stronę: jeśli dostępny jest dowolny termin od zaraz – klient może odnieść wrażenie, że gabinet jest mało popularny i przyciąga niewielu chętnych, a co za tym idzie – jakość świadczonych usług nie jest na wysokim poziomie lub ceny odstraszają potencjalnych nabywców usług dietetycznych.

Pierwsza wizyta

Decyzja o dalszych wizytach w już odwiedzonym gabinecie dietetycznym może być również oparta o rzetelność przeprowadzenia wywiadu żywieniowego z klientem. Oceniana jest wnikliwość zadawanych pytań, czas trwania oraz zaangażowanie dietetyka w procedurę. Wnikliwi klienci często proszą dietetyka o podanie przykładowego jadłospisu aby zweryfikować dokładność i poziom trudności przepisów. Bywa tak, że niektóre diety odstraszają – z jednej strony zbytnią prostotą i schematycznością (n.p. wątróbka + ziemniaki na obiad) – z drugiej odstraszają zbyt egzotyczne potrawy, trudno dostępne składniki. Najlepszym rozwiązaniem jest szukanie złotego środka. Klient natrafiając na ofertę takiej poradni może zrezygnować z usług dietytka w ogóle lub pójść do konkurencji.

Klienci czasami posiadają znaczną wiedzę w zakresie żywienia człowieka i chętnie sprawdzają kwalifikacje dietetyków  bazując na swojej wiedzy – szczególnie odnosi się to do osób cierpiących na poważniejsze choroby, wymagające specyficznej diety. Stąd też dietetycy nie znający m.in. podstawowych pojęć takich jak wymienniki węglowodanowe bądź nie znający jednostek chorobowych oraz stosowanych w nich dietoterapii są przyłapywani przez klientów na niewiedzy, tracąc ich zaufanie oraz możliwość bycia przez nich polecanym innym osobom.

Ważny jest także kontakt z dietetykiem – to znaczy jego dyspozycyjność wobec klienta – to czy jest dostępny pod telefonem, czy i jak szybko odpowiada na e-maile.

Po pierwsze jakość

Najistotniejsza jest jednak jakość układanych jadłospisów – to na podstawie efektów dietetyk jest rozliczany przez klienta. O stopniu zadowolenia odbiorcy z diety decyduje to czy uwzględniają one preferencje klienta zawarte w wywiadzie żywieniowym, czy przepisy są proste i łatwe do wykonania, czy uwzględniają produkty sezonowe.  Niezależnie od tych kwestii – najważniejsze to ich zbilansowanie i pokrycie zapotrzebowania na składniki odżywcze. Diety uniwersalne nie są cenione przez klientów jeśli skusiła ich oferowana przez niemal wszystkie gabinety obietnica traktowania indywidualnego. Jeśli została ona zadeklarowana na wstępie, to powinna być bezwzględnie przestrzegana.